مبارزه با عفونت با داروی توپوایزومراز

افرادی که دچار واکنش التهابی در بدنشان می شوند بهتر است از داروی مهارکننده در این زمینه کمک بگیرند از جمله می توانیم به داروی توپوایزومراز در این زمینه اشاره کنیم. این فرآورده دارویی می تواند اثرات التهابی شدید را دربدن برطرف کند.

محققان دانشکده پزشکی Mount Sinai در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیدند که دوز پایینی از یک داروی ضد سرطان می‌تواند واکنش غیرقابل‌کنترل سیستم ایمنی بدن را نسبت به عفونت‌هایی که منجر به بیماری سپسیس می‌شوند، کاهش دهد. این بیماری سالانه ۵۰۰ هزار آمریکایی را به کام مرگ می‌فرستد. براساس گزارشی که در Science منتشر شده است،استفاده از داروی توپوایزومراز (topoisomerase I) می‌تواند برای میلیون‌ها نفر در سطح جهان که مبتلا به عفونت‌های مختلف و بیماری‌های همه‌گیر هستند، مفید باشد. محققان در این مطالعه متوجه شدند که دوز پایینی از این داروی مهارکننده می‌تواند واکنش التهابی حاد نسبت به عفونت را کاهش دهد، ‌در حالی که به فعالیت قوای دفاعی بدن نیز آسیب نمی‌رساند.

محققان می‌گویند که داروی توپوایزومراز، مجموعه‌ای از ژن‌ها را مهار می‌کند که سریعا توسط سلول‌های ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت فعال می‌شوند. دقیقا همین ژن‌ها هستند که اثرات التهابی شدید را به وجود می‌آورند. این روش درمانی علاوه بر این‌که به کنترل بیماری سپسیس کمک می‌کند، این توانایی را دارد که با بیماری‌های تهاجمی جدید و مرگ‌باری مثل آنفلوآنزا، ابولا و عفونت‌های خاص دیگر مقابله کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.