روش های موثر برای دریافت امگا 3

روش های موثر برای دریافت امگا 3

منابع مختلفی برای دریافت امگا۳ در مطلب قبلی معرفی کردیم سعی کنید آن ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از کاهش سطح امگا۳ در خونتان پیشگیری کنید دانه کتان یا روغن آن بهترین منبع برای دریافت امگا۳ محسوب می شود.

آیا می‌دانید که ما می‌توانیم امگا۳ را حتی از طریق مصرف سبزی‌های برگ سبز تیره هم دریافت کنیم؟ مصرف روزانه اسفناج و کاهو می‌تواند باعث افزایش دریافت روزانه امگا۳ در بدن شود. امگا۳ ALA موجود در این سبزی‌ها می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان، بیماری‌های التهابی، لوپوس و آرتریت روماتوئید را در ما کاهش دهد. جلبک‌های دریاییِ خوراکی هم مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا۳ را در خود جای داده‌اند.

شما می‌توانید این محصول را در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا کنید و آن را به سالاد خود بیفزایید. اگر علاقه به افزایش حجم امگا۳ در برنامه غذایی‌تان داشته باشید، ما مصرف خوراکی‌های غنی‌شده را هم به‌تان پیشنهاد می‌کنیم. این روزها، انواع نان صنعتی و لبنیات غنی‌شده با امگا۳، به‌وفور در تمام سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا می‌شوند.

اگر سری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزنید، حتما دانه کتان یا روغن آن را هم پیدا می‌کنید. بذر کتان و روغن آن، جزو خوراکی‌های سرشار از امگا۳ هستند که مصرف روزانه حجم متعادلی از آنها به تمام افراد، مخصوصا بیماران قلبی توصیه می‌شود. به‌علاوه، دانه سویا و مشتقات آن مانند شیر سویا و پنیر توفو هم حجم قابل توجهی از امگا۳ را در خود جای داده‌اند.

تحقیقات علمی‌حاکی از آنند که سطح امگا۳ در خون افراد مبتلا به افسردگی کمتر از افراد عادی است. جالب اینکه اگر در افراد افسرده این میزان پایین‌تر از حد معمول باشد امکان خودکشی آنها تا ۸ برابر نسبت به افراد افسرده‌ای که این مشکل را ندارند (علیرغم افسرده بودن، میزان امگا‌۳ طبیعی دارند) بیشتر می‌شود.
و از آنجا که یک زندگی پر از سلامت در کودکی نهفته است، دریافت منظم و صحیح اسید چرب امگا۳ در این دوران و یا حتی در دوران جنینی سبب محافظت از بدن در مقابل بسیاری از امراض می‌شود. امراضی که منشأ بیماری‌های ناتوان کننده مزمن در کودکان است مانند آسم و آلرژی، اختلالات یادگیری، بیش فعالی و پرخاشگری.
کودک تا قبل از تولد، اسید چرب امگا۳ مورد نیاز خود را از مادر تأمین می‌کند و پس از تولد این ماده را از شیر مادر به دست می‌آورد. آنچه که حائز اهمیت است گنجاندن غذای حاوی اسید چرب امگا۳ در رژیم غذایی کودک بعد از شیرخوارگی است که می‌تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های کودکان مؤثر باشد. غلظت خونی امگا‌۳ در بهار و تابستان کمتر از پاییز و زمستان است زیرا در بهار و تابستان کمتر از غذاهای دریایی استفاده می‌نماییم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *