روش طبخ سالاد سزار با میگو

روش طبخ سالاد سزار با میگو

سالاد سزار شهرتی جهانی و اصلیتی ایتالیایی دارد این سالاد را می توانید هم با میگو و هم با مرغ و گردو تهیه کنید. سالاد میگوی سزار طعم بی نظیری دارد و به راحتی قابل  تهیه است در ادامه با روش تهیه آن آشنا خواهید شد.

سالاد سزار، سالاد محبوبی است که اولین بار توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) که یکی از مهاجران جنگ جهانی اول به ایالت کالیفرنیا و شهر سن‌دیه‌گو بود؛ درست شد.

سزار کاردینی بعد از چند سال کار در سن‌دیه‌گو، به تجوانای مکزیک مهاجرت و در همان جا رستوران خود را برپا کرد. در سال ۱۹۲۴ میلادی برای جشن ۴ جولای، سزار این سالاد محبوب را درست می‌کند. جالب این است که این سالاد، به دلیل کمبود مواد اولیه در رستوران سزار به ‌وجود آمد، مخلوطی از مزه‌های کاملاً سنتی ایتالیایی که از آن روز تا به حال هر کسی آن را خورده به طرفداران این سالاد پیوسته. پنیر پارمزان، کاهو و روغن زیتون بکر به همراه سس ورسترشایر (Worcestershire) که معمولاً در آمریکا برای سس سالاد استفاده می‌شود. این سالاد خوشمزه در ۲۰ دقیقه تهیه می‌شود. قدمت این سالاد به ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

سالاد میگوی سزار، غذایی تابستانی و مغذی برای تمام گروه‌های سنی و جنسی، جز افراد مبتلا به کلسترول خون بالا است. برای تهیه سالاد میگوی سزار برای ۴ نفر به ۳ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه به‌علاوه‌ ۴ قاچ لیموی تازه، ۲ قاشق چای‌خوری سس خردل، ۳ عدد ماهی کولی پخته و چرخ‌شده، ۱ حبه سیر کوچک، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر،

نصف فنجان پنیر پارمسان، نصف قاشق چای‌خوری فلفل، ۸ فنجان مغز کاهوی تازه، ۴۵۰ گرم میگوی پاک‌ و سرخ‌شده و ۱ فنجان نان تست مخصوص سالاد (ترجیحا نان سیر) نیاز داریم. برای آماده کردن این سالاد لازم است که ابتدا آبلیمو، سس خردل، ماهی کولی چرخ‌شده و سیر را باهم ترکیب کنید تا سس نرم و یکنواختی حاصل شود. حالا یک‌چهارم فنجان پنیر و کمی از فلفل را به سس بیفزایید و هم بزنید. سپس، کاهوهای خردشده،

میگوها و نان‌های تست را با هم ترکیب کنید و سس را روی آنها بکشید. باقیمانده پنیر را روی سالاد بپاشید و آن را سرو کنید. هر وعده از این غذا حدود ۳۵۴ کیلوکالری انرژی، ۱۷ گرم چربی، ۲۴۱ میلی‌گرم کلسترول، ۱۴ گرم کربوهیدرات، ۳۶ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۷۴۶ میلی‌گرم سدیم و ۳۸۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم، ۳۰ درصد به آهن، ۴۵ درصد به ویتامین C و ۵۰ درصد به ویتامین A را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *