زیبایی پوست و مو با سم زدایی کردن بدن

زیبایی پوست و مو با سم زدایی کردن بدن

زیبایی پوست و مو با سم زدایی کردن بدن

مطلب زیر در مورد سم زدایی کردن بدن و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو میباشد با سم زدایی شدن بدن و پاک شدن پوست از شر آلودگی ها و ناپاکی ها پوست و مو دچار شفافیت بیشتری می گردد و اینکار تاثیر بسیتر زیادی در زیبا شدن پوست و موی افراد بخصوص خانم ها دارد در زیر به این روش ها اشاره کرده ایم

“کیمبرلی اشنایدر” متخصص تغذیه و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز ۱۰ غذایی که به بیان او سم زدا هستند و به شما در جوان­تر و زیباتر به نظر رسیدن کمک می‌کنند، را معرفی کرده است. این غذاها پوست، خون و سلول­ها را سم­زدایی می‌کنند، بنابراین عملکردهای بدن به بهترین شکل انجام می­شود.

لازم است برای مشاهده بهترین نتیجه این غذاها را حداقل سه بار در هفته در رژیم غذایی خود بگنجانید. با گذشت سه روز شاهد روشنی و درخشش پوست و تغییرات مو و بدنتان خواهید بود.
پیش از اینکه شروع کنید

زیبایی پوست و مو

با حذف اصلی‌ترین غذاهای پیرکننده شروع کنید:

غذای فرآوری شده
شکر تصفیه شده
شیرین­ کننده‌های مصنوعی
گلوتن

زیبایی پوست و مو

جلبک دریایی خشک شده Dulse

جلبک دریایی خشک شده

دولس (جلبک دریایی خشک شده) می­تواند راهکار فوق­العاده­‌ای برای رفع حلقه سیاه دور چشم باشد که باعث می­‌شود سن شما بیشتر و یا ظاهرتان خسته به نظر برسد. حلقه­‌های تیره و پف نتیجه حفظ آب زیاد در بدن یا نشانه عدم عملکرد بهینه کلیه­ هستند. کلیه به تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند اما زمانی که نمک زیادی می­خورید باعث نگه داشتن آب بدن می­‌شوید. دولس، سرشار از ویتامین B است و به تعادل الکترولیت­ها برای حفظ تعادل مایعات بدن کمک می­‌کند.

همچنین طعم این جلبک کمی شور است اما مقدار سدیم اندکی دارد. سعی کنید بعنوان جایگزین نمک در سالاد و غذا از آن استفاده کنید.

زیبایی پوست و مو

مقاله مرتبط: خواص جلبک
کلم

کلم قرمز

کلم به خلاصی از دست چین‌و‌چروک اطراف لب و چشم که می­تواند نشانه میزان کورتیزول زیاد باشد، کمک می­کند. مقدار کورتیزول زیاد باعث می­‌شود پوست سریع­تر پیر شده و چروک بخورد.

غده فوق کلیوی مسئول تولید کورتیزول است. با مصرف غذاهای ضد التهاب و سرشار از ویتامین A، Cو Eمی­توانید مقدار کورتیزول را کاهش دهید، چروک­‌ها را کم کنید و از ایجاد خطوط روی صورت جلوگیری کنید.

کلم قرمز را انتخاب کنید زیرا مقدار ویتامین Cآن ۶ تا ۸ برابر بیش از نوع سبز است. در حقیقت، یک فنجان کلم قرمز ۸۰% مقدار ویتامین Cتوصیه شده مورد نیاز شما را در بر دارد. برای حداکثر استفاده از این ماده غذایی ۳ تا ۵ بار در هفته آن را در رژیم غذایی خود داشته باشید.
شاهی آبی Watercress

شاهی آبی

شاهی‌آبی یک غذای زیبایی است که با پوست لکه‌دار و ناهموار مبارزه می‌کند. این اغلب نشانه چرخش خون نامناسب یا نرسیدن خون، اکسیژن و مواد غذایی کافی به پوست است. چرخش خون نادرست نگرانی بزرگی است و می­تواند باعث چندین تهدید سلامتی از ریزش مو گرفته تا تیرگی پوست ­شود.

شاهی‌آبی می­تواند بافت­ها را برای جریان بهتر خون و شفافیت پوست پاکسازی و خونرسانی کند. این سبزی سرشار از آهن است که کمک می‌کند گلبول­های قرمز خون اکسیژن بیشتری به بدن و پوست برسانند. بعلاوه مقدار کلسیم و ید زیادی دارد که در پیشگیری از تیرگی پوست موثر است.
چغندر

چغندر

چغندر به درخشش چشم­‌های کدر و تمیز‌کردن سیستم لنفاوی کمک می‌کند. تمیزکردن سیستم لنفاوی از طریق پاک‌کردن کدری و زلال‌شدن سفیدی چشم، به بازگشت جوانی شما کمک می­کند. چغندر آهن زیادی دارد و حاوی آنتی اکسیدان بتاسیانیناست که حامی کبد و سلامت لنفاوی است.

چغندر هم در دسته غذاهای زیبایی جای دارد زیرا پاک‌کننده طبیعی روده، برطرف‌کننده سم و انباشتگی از بدن از جمله مویرگ­‌های چشم است. چغندر همچنین توانایی حمل اکسیژن بدن را ۴۰۰ برابر افزایش می­دهد.
گشنیز

گشنیز

یک سبزی زیبایی دیگر گشنیز است که به دفع فلزات سنگین از سیستم بدن شما که منجر به بزرگ شدن سلول­های چربی می­شود، کمک می­کند. این سموم روند ظهور سلولیت در بدن را افزایش می­دهد.

گشنیز ویژگی پاک­‌کنندگی دارد و می­تواند به سادگی در رژیم هر روز شما گنجانده شود. اشنایدر آن را به اسموتی صبحانه خود می­‌افزاید.

اگر واقعاً تحمل طعم آن را ندارید جعفری را در رژیم غذایی­تان جای دهید زیرا ویژگی­‌های ضد سلولیت مشابهی دارد.
جو کامل

جو کامل

غذاهای دیگری هم وجود دارند که با وجود سلولیت مبارزه می­کنند مثل جو‌کامل!!! جو‌کامل را نباید با جو دوسر اشتباه گرفت. جو‌کامل طبیعی­‌ترین و فراوری‌نشده‌­ترین نوع جو به شمار می­رود. این غذا مقدار فیبر زیادی دارد که در برنامه ضد سلولیت دراز مدت تاثیرگذار است. فیبر به رفع و تمیزکردن سمی که از سلول­های چربی آزاد می­شود کمک می­کند، درنتیجه این سم مجدداً وارد چرخه خون نمی­شود و به سلولیت تبدیل نمی­شود.
مرکبات

مرکبات

غذای دیگری که می­تواند با سلولیت مبارزه کند مرکبات است. مرکبات غنی از ویتامین Cاست که می­تواند به ترمیم کلاژن پوست و ممانعت از تشکیل سلولیت کمک کند. بهترین زمان مصرف مرکبات برای کسب بهترین نتیجه، صبح ناشتا است.
مغز گردو

مغز گردو

مغز گردو یکی از چربی­‌های مرتبط با زیبایی است که می­تواند به لطافت و زیبایی هرچه بیشتر پوست شما کمک کند و در عین حال مفاصل را روغنکاری کرده و غشاء سلولی را در برابر آسیب اکسایشی تقویت ­کند. خود گردو سرشار از امگا۳ است که در بهبود پوست و زیبایی آن تاثیر دارد. چربی­‌های سالم مثل مغزگردو همچنین با لکه­‌ها، چروک پوست و نازک شدن مو مبارزه می­کند ویژگی­هایی که می­تواند تا حد زیادی سن شما را بالا ببرد.

از گردوی خردشده و ادویه‌زده در سالاد، تاکو و سایر غذاها استفاده می‌کنند، می‌توانید از آن به­‌عنوان جایگزین گوشت چرخ­‌کرده استفاده کنید.
کره تخمه آفتابگردان

کره تخمه آفتابگردان

کره تخمه آفتابگردان به نابودی رادیکال­‌های آزاد عامل آسیب سلولی که در افزایش سن نقش بسزایی دارد، کمک می­کند. تخمه آفتابگردان یکی از غنی‌­ترین منابع ویتامین E است که می­تواند به رفع لکه­‌های ناشی از افزایش سن کمک کرده و از شکل­گیری آنها پیشگیری کند. این کره را ۳ بار در هفته در رژیم غذایی خود داشته باشید.
تاهینی Tahini

تاهینی

تاهینی از دانه کنجد یا ارده سرشار از پروتئین و روغن زیتون (چربی زیبایی دیگر) ساخته شده است و مقدار زیادی روی و کلسیم دارد. ارده یکی از انواع زود جذب پروتئین است که بدن شما می­تواند از آن برای تغذیه پیاز مو و ممانعت از نازک‌شدن مو استفاده کند. این پروتئین­‌ها به مرطوب ماندن مو کمک می­کند بنابراین مو خشک نم‌ی­شود و ریزش نخواهد داشت.

اشنایدر توصیه می‌کند از تاهینی در هوموس خانگی یا سس سالاد مرغ به جای روغن زیتون استفاده کنید. مقدار کمی ارده را می­توان مدت زیادی استفاده کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.