سفتی بیش از حد مدفوع

سفتی بیش از حد مدفوع

چرا گاهی اوقات اجابت مزاج بسیار سخت و طاقت فرسا می شود؟ برای پیشگیری از سفت شدن مدفوع از چه روش هایی باید کمک بگیریم؟ گاهی اوقات کم شدن مایعات در بدن می تواند باعث ایجاد این حالت در زمان اجابت مزاج شود.

امروزه افراد زیادی در عمل دفع با مشکل مواجه می‌شوند و سوالات زیادی هم درباره این موضوع دارند. یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوالات، این است که چرا روده‌ها با یک‌بار عمل دفع، کاملا تخلیه نمی‌شوند؟ به نظر دبورا فیشر، از اعضای دانشگاه دوک و عضو انجمن گوارش آمریکا، این مشکل می‌تواند به این دلیل باشد که مدفوع به‌اندازه کافی نرم نیست. این متخصص می‌گوید: «دلیل رایجی که افراد را با مشکل در این زمینه مواجه می‌کند، سفت بودن بیش از حد مدفوع است.

این سفتی معمولا به خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها ارتباط دارد. اگر برای انجام دادن هر عمل دفع مجبور هستید که به خودتان فشار بیاورید یا به یبوست مبتلا شده‌اید، مشکل اصلی به سبک‌زندگی شما ارتباط پیدا می‌کند». دکتر فیشر در ادامه اضافه می‌کند که «مهم‌ترین عاملی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که چه‌قدر مایعات مصرف می‌کنید. وقتی تعادل آب بدن دچار اختلال می‌شود،مدفوع نیز سفت‌تر می‌گردد و درنتیجه دفع آن هم با مشکل همراه خواهد شد. نکته دیگری که نباید از آن غافل شد، اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی است. فیبر، مایعات بیشتری را به درون مدفوع جذب می‌کند و درنتیجه نقش موثری در آسان کردن دفع آن دارد. علاوه بر این، باید نقش فعالیت بدنی را هم جدی گرفت. اگر سبک‌زندگی شما بی‌تحرک است، خودتان را در معرض ابتلا به یبوست قرار می‌دهید».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.