راهکارهایی برای کاهش التهاب روده ها

راهکارهایی برای کاهش التهاب روده ها

بیماری‌های التهابی روده تهدیدی برای ابتلای ما به سرطان کولون به شمار می رود. برای کاهش علائم IBD می توانیم از محصولات لبنی و نوشیدن مایعات سالم کمک بگیریم، گاهی اوقات نیز این افراد نیازمند عمل جراحی و در پیش گرفتن روش های درمانی پیشرفته و تخصصی خواهند بود.

تردیدی نیست که استفاده از داروهای تجویزی، نقش مهمی در درمان بیماری‌های التهابی روده (IBD) دارند. با این‌حال، افراد مبتلا IBD نباید اهمیت سبک‌زندگی را در این بیماری‌ها فراموش کنند. بخش زیادی از آب بدن این بیماران، از طریق مدفوع هدر می‌رود. بنابراین نوشیدن مقدار زیادی از مایعات می‌تواند به تامین دوباره آب بدن کمک کند. پرهیز از محصولات لبنی و دوری از موقعیت‌های استرس‌زا نیز به کاهش علائم IBD کمک می‌کنند. علاوه بر این‌ها،ورزش کردن و ترک سیگار هم می‌توانند نقش موثری در تقویت سلامتی این افراد ایفا کنند. استفاده از مکمل‌های ویتامین و املاح می‌تواند کمبودهای تغذیه‌ای را در افراد مبتلا به IBD جبرا کند، اما این کار باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد. برای مثال، استفاده از مکمل آهن می‌تواند بیماری کم‌خونی را درمان کند. البته در برخی موارد، افراد مبتلا به IBD باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند. برخی از این عمل‌های جراحی بدین ترتیب هستند: استریکچرپلاستی برای باز کردن روده‌هایی که باریک شده‌اند.

بستن یا برداشتن فیستول‌ها. برداشتن قسمت‌های آسیب‌دیده روده در افراد مبتلا به بیماری کرون. برداشتن تمام کولون و رکتوم، در موارد شدید ابتلا به کولیت اولسراتیو.

افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده (IBD) بیشتر از دیگران با خطر ابتلا به سرطان کولون مواجه هستند. بنابراین، معمولا از کولونوسکوپی منظم برای نظارت بر وضعیت این افراد در ارتباط با سرطان کولون استفاده می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *