شیطنت جنین در هفته بیست و چهارم بارداری

شیطنت جنین در هفته بیست و چهارم بارداری

همه چیز در مورد هفته بیست و چهارم بارداری

در مطلب زیر همه چیز در مورد هفته بیست و چهارم بارداری نوشته شده است در این هفته جنین به اوج شیطنت خود می رسد و لگدهای خود را افزایش می دهد.

احتمالا متوجه می‌شوید که در طی هفته‌های آینده کودکتان بسیار پرجنب و جوش می‌شود. اکنون آنقدر کوچک است که فضای کافی برای حرکت و جنب و جوش درون شکم شما دارد. حتی ممکن است به صدای دلنشین شما یا مالش شکمتان و یا حتی صداهای بلندی که موجب جلب توجه او می‌شود، واکنش نشان دهد. همچنین از آنجایی که بخش‌های اصلی گوش داخلی که مسٔول حفظ تعادل هستند تکامل یافته، مشخص می‌شود که کودک در قسمت بالای شکم است یا پایین و این حرکات و جنب و جوش‌ها معنای تازه‌ایی می‌یابند.

در این هفته اگر او را ببینید می‌خندید. گریم او بیشتر شبیه پیرمردها و پیرزن‌هاست علت این شباهت هم پوست چروکیده اوست. اینکه چرا چنین گریمی برای او انتخاب شده به این بر می‌گردد که ذخایر چربی به مقدار کافی زیرپوستش ذخیره نشده و رشد پوست او بیشتر از درازاست. خوب قرار است که این هفته چین‌هایی روی کف دست و بندهای انگشتش ایجاد شود.

 او برای آنکه بتواند خودش را توی رحم شما جا کند به صورت خمیده خوابیده است. با آنکه جایش حسابی تنگ است، اما ناقلا خوب بلد است که چگونه خودش را توی دل شما جا کند. او الان ماکت یک نوزاد است و با آنکه  هنوز لاغر و استخوانی است، اما با افزایش ذخیره‌های چربی در بدنش وضعیت بهتری خواهد یافت.

کیسه‌های هوایی او به‌تدریج در حال شکل‌گیری است و او می‌تواند نفس بکشد. بله درخت تنفسی او کم‌کم شاخه و برگ‌هایش را توی ریه هایش پهن می‌کند و ماده ای به نام «سورفاکتانت» تولید می‌کند تا جنین بتواند در آینده از هوایی که کیسه‌های ریه جمع و خالی می‌کند لذت ببرد. حالا دایه پیر او جنین اکسیژن را به او می‌رساند و جای نگرانی هم وجود ندارد.

مهمترین قسمت بدن او یعنی مغزش شبانه‌روز در حال فعالیت است و چین‌خوردگی‌های مغز او ساختار اصلی خود را پیدا می‌کند.

 قد: ۳۶.۶ سانتی متر

وزن: ۷۸۰ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.