اطلاعاتی در مورد هفته بیست و سوم بارداری

اطلاعاتی در مورد هفته بیست و سوم بارداری

از هفته بیست و سوم بارداری چه اطلاعاتی دارید؟

مطلب زیر شامل اطلاعاتی در مورد هفته بیست و سوم بارداری می باشد که در این هفته جنین نسبت به سایر صداها بسیار حساس تر می شود و میتواند واکنشهایی درباره این صداها از خود نشان دهد.

میلیون‌ها سلول مغزی در طی یکی دو هفته‌ی آینده در مغز کودک شما رشد خواهد کرد. این سلول‌ها کنترل حرکات و احساس کودک بعلاوه‌ی عملکردهای حیاتی او در زندگی مانند تنفس را در دست دارند. همچنین همین هفته‌ها، برخی تغییرات اساسی در ریه‌ی کودک شما پدیدار می‌شود. تولید روکنشگر آغاز می‌گردد، ماده‌ایی که موجب پر شدن کیسه‌های هوا می‌شود و به ریه اجازه می‌دهد تا منبسط شود. البته اکنون درون مایع آمنیوتیک نفس می‌کشد، اما به محض آنکه متولد شود به آنها نیاز پیدا خواهد کرد.

هفته بارداری کار ساده‌ای نیست. می‌دانیم که لبخند بر لب دارید. ۶ ماه است که باردار هستید. روزهای اول بارداری را به یاد می‌آورید چه روزهای سخت و پر استرسی بود. برگردید و یاد روزهای اول بارداریتان بیفتید احتمالا به آن روزها می‌خندید. امروز احساس می‌کنید همه روزهای سخت رفته و حالا شما در سراشیبی بارداری هستید هرچند که هنوز هم زایمان روزی که شما روی فرش قرمز راه خواهید رفت شما را می‌ترساند.

جنین نسبت به هفته‌های گذشته حسابی شیطنت می‌کند و دربرابر واکنش‌هایی که می‌بیند عکس العمل نشان می‌دهد. ‌‌‌‌او اگر صدای بلندی بشنود یا اینکه احساس کند کسی شکم مادرش را لمس می‌کند فوری واکنش نشان می‌دهد.

خب! این کوچولوی حساس با شنیدن صداها بالا می پرد یا لگد جانانه می‌زد تا نشان دهد که او هم توانایی اعمال قدرت دارد.  اگر چه او هر روز بخشی از مایع آمنیوتیک را می‌خورد با این حال ممکن است اولین مدفوعش را بعد از تولد دفع کند البته این امکان هم وجود دارد که مدفدع را در مایع آمنیون دفع کند. گاهی بلعیدن مایع آمینون برای شما و خودش هم دردسر ساز می‌شود.

 او شروع می‌کند به سکسکه، شما با هر بار سکسکه او انقباضاتی را حس خواهید کرد. چشم هایش رشد کافی را داشته است، اما عنبیه او هنوز رنگدانه های خود را ندارد. با این حال در این هفته چشم هایش باز می شود و او پلک می‌زند. خوب این هفته حس لامسه اش تکامل شده و منتظر شیطنت‌های بیشتری از او باشید. جنین شما تقریبا یک نوزاد واقعی است از این بعد رشد او هر روز تکامل بیشتری می‌یابد.

قد: ۳۵.۵ سانتی متر

وزن: ۷۱۷ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *