صبحانه مناسب برای شروع یک روز پرانرژی

صبحانه مناسب برای شروع یک روز پرانرژی

مصرف صبحانه از اهمیت ویژه ای برای شروع یک روز پرانرژی برخوردار است اگر می خواهید صبحی خوشایند را آغاز کنید بهتر است از مواد غذایی پروتئینی استفاده کنید از جمله مواد غذایی مناسب برای صبحانه می توانیم به غلات، تخم مرغ، میوه و سبزیجات اشاره کنیم.

بعضی‌ها وقتی صبح می‌خواهند به محل کار بروند، مقداری نان‌وپنیر همراه با چای یا مقداری شیرینی با قهوه یا نسکافه می‌خورند. بعضی‌ها هم معمولا این کار را در مسیر رسیدن به محل کار یا در خود محل کار انجام می‌دهند. همین اشتباه تغذیه‌ای باعث می‌شود که صبح ناخوشایند و آزاردهنده‌ای را تجربه کنید، چون تاکید همیشگی متخصصان این است که چنین شیوه تغذیه‌ای اصلا صبحانه محسوب نمی‌شود. متاسفانه این گزینه‌ها به انتخاب‌های همیشگی بخش زیادی از افراد جوامع مختلف تبدیل شده است و این روند اصلا خوب نیست. این گزینه‌ها نمی‌توانند انرژی پایداری به افراد بدهند و عملا انگار صبحانه نخورده‌اید. کارولین کافمن، متخصص تغذیه، در این زمینه می‌گوید: «یک صبحانه ایده‌آل، صبحانه‌ای است که شامل پروتئین بدون چربی باشد. ضمنا حاوی کربوهیدرات‌های پُرفیبر مثل غلات سبوس‌دار، میوه‌ها و سبزیجات باشد.

از طرف دیگر، مقداری چربی سالم هم داشته باشد». شاید در نظر اول فکر کنید که چنین صبحانه‌ای خیلی سخت آماده می‌شود، اما تهیه کردن این صبحانه خیلی ساده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید. غلات صبحانه همراه با مقداری از توت‌های مختلف و مقداری کره بادام‌زمینی یا تخم‌مرغ می‌تواند گزینه عالی و ساده‌ای باشد. اضافه کردن شیر بدون چربی هم می‌تواند این ترکیب را قوی‌تر و بهتر کند. البته اگر وقت بیشتری برای صبحانه دارید، می‌توانید اسموتی سبزیجات تهیه کنید و آن را با مقداری دانه چیا بخورید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *