عجیب ترین بیماری: وجود دو آلت تناسلی در کنار هم

عجیب ترین بیماری: وجود دو آلت تناسلی در کنار هم

دو آلت تناسلی در کنار هم

عنوان بالا بسیار عجیب و بسیار نادر است که دو آلت تناسلی در کنار هم وجود داشته باشد معمولا اینگونه مشکل ها و بیماری ها از اختلالات ژنتیکی در فرد نشات میگیرد که در مطلب زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

دو آلتی یا داشتن دو دستگاه تناسلی، بیماری بسیار نادری است. در این بیماران دو آلت به طور کامل در کنار هم قرار نمی‌گیرند؛ بلکه آلت دوم معمولا تکامل ‌نیافته است و شکل بسیار مبهمی دارد. این افراد باید از نظر ژنتیکی بررسی شوند چون احتمال اختلالات کروموزومی بسیار بالاست. حتی وقتی سونوگرافی از آنها بعمل می‌آید کلیه‌ها نیز ممکن است

اشکال داشته باشد مثلا به هم چسبیده باشند یا شکل لنگنچه متفاوت باشد. البته ناهنجاری‌های دستگاه ادراری تناسلی در نوزادان زیاد دیده می‌شود. نوع دیگری از ناهنجاری در نوزادان پسر هیپوسپادیاس است. در این حالت مجرای آلت تناسلی در زیر آلت تناسلی باز شده است و هنگام خروج ادرار، از دو سوراخ ادرار خارج می‌شود.

شدت این بیماری متفاوت است. در حالت خفیف سوراخ آلت تناسلی در وسط واقع نشده بلکه در کناره کلاهک آلت تناسلی است ولی در مواقع شدید سوراخ مجرای ادرار چسبیده به کیسه بیضه است. این بیماران حتما باید تحت عمل جراحی قرار گیرند. عمل جراحی باعث بهبودی بیمار می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.