علت بی خوابی در زوج های ناموفق و غمگین

علت بی خوابی در زوج های ناموفق و غمگین

چرا زوج های شاد بی خواب نمیشوند؟

در مطلب زیر در مورد بی خوابی یا بدخوابی زوج ها ناموفق و غمگین صحبت میکنیم و بالعکس این قضیه که چرا زوج ها ی شاد و موفق غمگین نمیشوند که در مطلب زیر علت این مساله را برای شما قرار داده ایم.

یکی از ویژگی‌های زوج‌های موفق و شاد، این است که به‌خاطر اختلافات بین خودشان دچار بی‌خوابی نمی‌شوند. درواقع، شادترین زوج‌ها کسانی هستند که علی‌رغم بروز نزاع‌های خانوادگی، باز هم می‌توانند بخوابند. متخصصان می‌گویند که تلاش برخی زوج‌ها برای ادامه دادن دعوا می‌تواند

به گفتن کلمات و جملاتی منجر شود که صبح روز بعد فقط شرمندگی و پشیمانی به بار می‌آورد. ترفند پیشنهادی بسیاری از متخصصان این است که به‌جای نادیده گرفتن مشکلات یا فراموش کردن ظاهری آن‌ها، روز بعد از دعوا با ذهنی آزاد به مشکل فکر کنید و راه‌حلی برای آن بیابید.

یکی از مطالعات درباره زوج‌های موفق نشان می‌دهد که آن‌ها هشت برابر کمتر از زوج‌های ناموفق در روز بعد از دعوا وانمود می‌کنند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. راست‌گویی واقعا در زندگی مشترک مهم است، اما در صورتی که خیرخواهانه باشد و بیش از حد حالت رُک‌گویی پیدا نکند.

مطالعه یکی از متخصصان نشان می‌دهد که موفق‌ترین زوج‌ها، کسانی هستند که وقتی می‌خواهند جملات خاص و ناراحت‌کننده‌ای را بیان کنند، به احساسات همسرشان کاملا دقت می‌کنند و آن‌ها را در لحن و بیان‌شان در نظر می‌گیرند. برخی از افراد متاهل طوری با همسرشان صحبت می‌کنند که انگار هیچ رابطه صمیمی و نزدیکی بین‌شان وجود ندارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *