علت داشتن برنامه مالی در زندگی مشترک

علت داشتن برنامه مالی در زندگی مشترک

چگونه برنامه مالی موفقی در زندگی داشته باشیم؟

معمولا زوج های زیادی بر روی پول دعوا می کنند و پول یکی از اساسی ترین عامل در دعواها شناخته شده است بنابراین برای دور شدن از این برنامه ها یک برنامه مالی برای زندگی خود ترتیب دهید.

اگر می‌خواهید رابطه با همسرتان را در طولانی‌مدت سالم نگه دارید، باید برنامه مالی مشخصی داشته باشید. حدود ۴۰ درصد از افراد متاهل اقرار می‌کنند که به همسرشان درباره مخارج زندگی دروغ می‌گویند. این افراد نمی‌دانند که مشکلات مالی در این سطح می‌تواند سریعا ازدواج را با مشکل مواجه کند.

در واقع، پول به‌عنوان اولین دلیل دعوا کردن زوج‌ها شناخته می‌شود و روابط زوج‌ها در صورت ایجاد شرایط اقتصادی نامناسب، با مشکلات خاصی همراه خواهد شد. بنابراین بهتر است که با همسرتان درباره قواعد مالی خاصی که هر دوی شما باید رعایت کنید، به توافق برسید. بحث کردن و به توافق رسیدن قبل از بروز مشکلات،

مانع از درگیری و دعوا بعد از شکل‌گیری مشکلات می‌شود. اگر شما در زمینه مسائل مالی تا حدودی ولخرج هستید و همسرتان حساب و کتاب بیشتری درباره مسائل مالی دارد، نباید سریعا موضع‌گیری کنید یا از این موضوع ناراحت شوید. کن رابینز، استاد روان‌پزشکی دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، می‌گوید:

«خوب نیست که زوج‌ها، فلسفه دقیقا مشابهی درباره پول داشته باشند. با این‌حال،‌ بهترین کار این است که مسائل مالی را در اسرع وقت حل‌وفصل کنید. بهتر است همراه با هم درباره این موضوعات تصمیم بگیرید که چه کسی باید قبض‌ها را پرداخت کند، چه مقدار از هزینه برای هر ماه معقول است و بسیاری از مسائل دیگر.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *