کمک کردن به همسرتان را هیچگاه دریغ نکنید!

کمک کردن به همسرتان را هیچگاه دریغ نکنید!

دریغ کمک به همسر

متاسفانه بعضی از زندگی های مشترک پایه های محکمی ندارد و با کوچکترین مشکل بنای آن فرو می ریزد که یکی از این مشکلات بیماری می باشد که همسران کمک کردن را از هم دریغ میدارند.

وقتی که یکی از زوج‌ها به بیماری‌های جدی مبتلا می‌شود، زوج دیگر معمولا خودش را در نقش پرستار و مراقب می‌بیند. این تصور معمولا احساس مسئولیت خاصی را به همراه خودش می‌آورد و می‌تواند هر دو نفر را به بیماری مبتلا کند. بنابراین خیلی ضروری است که هر دو نفر، در صورت نیاز، از همدیگر درخواست کمک کنند

و رابطه بین آن‌ها یک‌طرفه نباشد. معاشرت با دوستان و آشنایان و حضور در جامعه واقعا برای افرادی که پرستار همسرشان هستند، لازم و ضروری به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها، خیلی مهم است که افراد متاهل در این شرایط درک کنند که هر دو نفرشان با محدودیت‌های خاص خودشان مواجه هستند.

به نظر متخصصان، زوجی که به کمک نیاز دارد، معمولا دچار احساس گناه و ناامیدی می‌شود. از طرف دیگر، زوجی که قرار است کمک کند، احساس می‌کند که تحت کنترل این مشکل درآمده است. درست است که ما انسان‌ها نمی‌توانیم تمام مشکلات را حل کنیم، اما حداقل باید آمادگی مواجهه با شرایط سخت را داشته باشیم و نگذاریم که وضعیت به بدترین شکل خودش ما را آزار بدهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.