علت رویا دیدن انسان‌

علت رویا دیدن انسان‌

آیا دلیل رویا دیدنتان را میدانید؟ محققیم معتقدند رویا دیدن انسان‌ها بستگی به اتفاقات روزمره و هیجان ها و استرس هایی است که در طول روز با آن ها درگیر هستند. آرزوهایی که در سر دارید و تصوراتی که در سر می پرورانید باعث رویابینی شما خواهند شد .

آیا می دانید علت دیدن رویا( یا همان خواب) چیست؟ متخصصان برای سال‌های طولانی تلاش می‌کردند تا دلایل فیزیولوژیکی رویا دیدن را اثبات کنند، در حالی که مردم فکر می‌کردند که رویاها پیام‌هایی از سوی خداوند یا ارواح هستند. متخصصان علوم اعصاب همواره چنین تصوراتی را رد می‌کردند، اما مطالعات بعدی توانستند که دلایل واضح‌تری برای رویا دیدن انسان‌ها پیدا کنند. پرفسور مارک سولمز، متخصص علوم اعصاب،در دهه ۱۹۹۰ میلادی اعلام کرد که وقتی ما رویا می‌بینیم، در حال خلق یک تجربه جدید هستیم و ما در مقابل چیزی که برای‌مان اتفاق می‌افتد، منفعل نیستیم. بنابراین مشخص شد که رویابینی، یکی از فرآیندهای بنیادین انسان است که به ما کمک می‌کند تا همه تجربه‌های متناقض و استرس‌زایی را که در بیداری با آن‌ها مواجه می‌شویم، درک کنیم.

رویابینی، راهی برای یکپارچه کردن همه تجربه‌های پیشین ما انسان‌ها با آرزوهای آینده‌مان است. پروفسور سولمز به این نتیجه رسید که سه بخش اصلی در مغز انسان‌ها وجود دارد که موقع رویابینی فعال می‌شود. بخشی که به داستان‌سرایی مرتبط است،‌ بخش برطرف کردن نیازها و بخش حل‌وفصل کردن تنش‌های عاطفی. این بخش‌های خاص از مغز شدیدا در حالت رویابینی فعال هستند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ما رویا می‌بینیم تا زندگی‌مان در بیداری را درک کنیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.