علت زردی دندانها

علت زردی دندانها

با کمک گرفتن از برخی روش های موثر می توانید زردی دندانهایتان را برطرف کنید. اسید دستگاه گوارشی به واسطه ریفلاکس مری به معده می تواند باعث بروز تیرگی و زردی دندان ها شود با استفاده از برخی میوه ها و خوردنی های ساده می توانید این عارضه را درمان کنید.

دندان‌ها هیچ‌وقت کاملا سفید نیستند و اغلب حالتی از زردی ملایم دارند، اما با افزایش سن، دندان‌ها بیشتر حالت تیرگی و زردی پیدا می‌کنند. برای برطرف کردن این مسئله، راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به بعضی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. برای جلوگیری از لکه‌دار شدن دندان‌ها، یا جلوگیری از لکه‌دار شدن دوباره بعد از سفید کردن آن‌ها،باید موقع نوشیدن قهوه، نوشابه و چای، از نی استفاده کنید تا برخورد مواد تشکیل‌دهنده این نوشیدنی‌ها به دندان‌هایتان را به حداقل برسانید. این کار به‌طور قابل توجهی می‌تواند احتمال لکه‌دار شدن دندان‌ها را کم کند و سفیدی دندان‌ها را به مدت طولانی‌تری حفظ کند.

غذاهای تُردی مثل سیب، کرفس و هویج موقع جویده‌شدن مثل نوعی مسواک عمل می‌کنندو حتی می‌توانند در طول زمان، لکه‌های عمیق را از بین ببرند. در واقع سیب به‌خاطر طبیعت اسیدی ملایم و کیفیت خاص انقباضی‌ای که دارد، و البته گوشت غنی از فیبر و محکم آن، یکی از بهترین غذاها برای پاکسازی و سفیدسازی دندان‌ها به‌شمار می‌رود. یکی از مسائل دیگری که باید به آن دقت کنید، ریفلاکس معده به مری است که نه فقط باعث ناراحتی می‌شود، بلکه به دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند. در واقع اسید دستگاه گوارشی می‌تواند به دهان برگردد و مینای دندان را درست مثل اسید نوشابه تخریب کند. به گفته متخصصان، این اسید حتی می‌تواند تاثیر مخرب بدتری بگذارد و برای همین کسانی که این مشکل را دارند، باید سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.