عوارض استفاده از انواع محصولات شیرین‌ کننده‌

عوارض استفاده از انواع محصولات شیرین‌ کننده‌

درمورد محصولات شیرین کننده چه میزان اطلاع دارید؟برخی شیرین کننده های مصنوعی مانند استویا و شربت ذرت وجود دارند که افرادی که در رژیم غذایی بسر میبرند بیشتر از آن ها استفاده میکنند. بهتر است مصرف شیرینی را تا حد ممکن کاهش دهید و خطر دیابت نوع دوم را از خود دور کنید.

در بین انواع شیرین‌کننده‌های مختلف مثل شیرین‌کننده‌های استویا از برگ گیاه استویا ساخته می‌شوند که تا ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از قندهای معمولی هستند و کالری ندارند.

استویا، شیرین کننده ای که وزارت غذا و دارو آمریکا ( FDA ) نیز آن را تایید کرده ممکن است جواب این سوال باشد. استویا به شکل فزآینده ای طی این سالها محبوب شده است، طوری که بسته های صورتی، آبی و زردش را می توانید در خیلی از کافی شاپ ها ببینید، حتی کمپانی های نوشابه سازی نیز به سراغ این شیرین کننده رفته اند تا دل مشتریانی که از طعم نوشابه های بدون قند و حاوی قند مصنوعی بدشان می آید را بدست بیاورند. اگر استویا استفاده می کنید حتما می دانید ه این شیرین کننده بدون کالری است.بعد از خوردن استویا ممکن است طعم تلخی در دهان احساس شود. یک قاشق چای‌خوری شکر حاوی ۴ گرم قند است. یا مثلا یک بطری کوچک نوشابه،۸ قاشق چای‌خوری یا ۳۲ گرم قند دارد! برای کنترل مصرف قند، بهتر است فقط یک قاشق چای‌خوری شکر در چای بریزید یا اگر می‌خواهید فقط ۱ گرم قند مصرف کنید، باید یک‌چهارم قاشق از آن بریزید.بعضی از انسان‌ها به‌طور ژنتیکی و از زمان تولد، علاقه خاصی به خوراکی‌ها و غذاهای شیرین دارند. قند نوعی کربوهیدرات است و زمانی که کربوهیدرات می‌خوریم، مغز را تحریک می‌کند تا ماده شیمیایی سروتونین ترشح کند که باعث ایجاد احساس خوبی در افراد می‌شود.آب‌میوه‌ها، نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، منابع اصلی قندهای افزوده هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف یک یا دو نوشیدنی شیرین در روز می‌تواند خطر دیابت نوع دوم را تا ۲۶ درصد افزایش دهد.

شربت ذرت که فراکتوز بالایی دارد و از فرآورده‌های ذرت است، از نظر شیمیایی و مواد مغذی تقریبا با شکر یکسان است. هر دوی آن‌ها گلوکز و فراکتوز دارند و دارای میزان کالری مشابهی هستند. اما شربت ذرت بسیار ارزان‌تر از دیگر قندها است و برای همین در بسیاری از محصولات از این ماده استفاده می‌کنند. یکی از دلایل دیگر برای استفاده گسترده از این ماده، این است که به‌راحتی با فرمول‌های محصولات مختلف انطباق پیدا می‌کند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *