عوارض ناشی از آرایش موها

عوارض ناشی از آرایش موها

آرایش موها و شینیون کردن آن ها عوارض زیادی برای سلامت موها دربردارد می تواند موجب شکستگی آن ها شود سعی کنید از دست کاری موها و آسیب زدن به آن ها خودداری کنید. سعی کنید برای حالت دادن به موهایتان از روش های ساده و کم خطر کمک بگیرید.

بعضی از خانم‌ها هر روز از وسایل آرایشی و گرمایشی استفاده می‌کنند تا موهای جذاب‌تر و زیباتری داشته باشند، اما استفاده از این وسایل می‌تواند واقعا به موهای‌شان آسیب برساند. ضمنا بعضی از این وسایل می‌توانند کاری کنند که موها از ریشه بیرون بیایند! براساس آمار، ۴۱ درصد از خانم‌ها می‌گویند که هر روز با شکستگی مو مواجه هستند.

در ادامه به مهم‌ترین اشتباهاتی می‌پردازیم که به موها آسیب می‌رسانند و راه‌هایی برای برطرف کردن آن‌ها ارائه می‌کنیم. یکی از این اشتباهات بزرگ، دست‌کاری کردن بیش از اندازه موها است. وقتی چندین بار در روز موها را شانه می‌کنید، مرتبا آن‌ها را پوش می‌دهید، یا بیش از حد با شامپو می‌شویید،در نهایت به کوتیکول‌های مو آسیب می‌رسانید. کوتیکول‌ها همان لایه‌های بیرونی ساقه‌های موها هستند که از تارهای شکننده درونی موها محافظت می‌کنند. بنابراین وقتی کوتیکول‌ها آسیب می‌بینند، نتیجه نهایی چیزی جز شکستن موها و آسیب دیدن‌شان نخواهد بود. برای کنار گذاشتن این کارهای اشتباه و برخورد درست با موها، باید نگرش‌تان به موها را تغییر دهیدو طور دیگری با موها برخورد کنید. در واقع، موهای شما خیلی لطیف هستند و به لطافت نیاز دارند، نه خشونت و برخوردهای غلط. بنابراین به‌جای ناخن‌ها، از نوک انگشتان برای شستن پوست سرتان استفاده کنید و این کار را به‌آرامی انجام دهیدضمنا وقتی از نرم‌کننده‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از شستن موها از شانه‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های بزرگی دارند. این کار باعث می‌شود که موهای‌تان حالت بهتری پیدا کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.