فعال شدن حس لامسه از هفته بیست و دوم بارداری

فعال شدن حس لامسه از هفته بیست و دوم بارداری

اطلاعاتی در مورد هفته بیست و دوم بارداری

مهم ترین چیزی که در هفته بیست و دوم بارداری در جنین تشکیل می شود ایجاد حس لامسه در او می باشد بنابراین چگونگی این تشکیل شدن را برای شما قرار داده ایم.

پیش از این کودک شما ماهیت شفافی داشت اما اکنون اندام‌های درونی کودک از ورای پوست نمایان نیست. با این وجود، همچنان چروک خورده، قرمز و پوشیده از مایع پنیری مانند باقی می‌ماند تا چربی‌های بیشتری بدنش را بپوشاند و جایگزین اینها شود. همچنین در این هفته، حس لامسه‌ی او کاملا تکامل می‌یابد (به لطف تکامل سلول‌های مغز و عصب‌های پایه). این هفته ابروهای کودک رشد می‌کنند و موهایی روی کف سرش جوانه می‌زند اما این امر بسته به دختر بودن یا پسر بودن کودک متغییر است.

شمارید که چند هفته تا پایان این مسابقه طولانی باقی مانده. حتما خوشحالید و هر روز هم بیشتر به غرولندهای او عادت می‌کنید، اگر یک روز لگدپرانی‌هایش را رها کند شما سکته می‌کنید. نگران این مسئله نباشید، این بازیگر تنبل دوست دارد مدام بخوابد. پس نگران چیزی نباشید و دستورات این هفته را اجرا کنید.

خوب جنین این هفته بیش از هفته‌های گذشته قصد شیطنت دارد. می‌دانید چرا برای اینکه حس لامسه او فعال می شود و همه چیز را در ذهنش ثبت می‌کند مغز و اعصاب او آن‌قدر توسعه پیدا کرده که بتواند هر چیزی را در اطرافش پردازش کند. او شروع می‌کند به فضولی در محیط اطرافش. احتمالا این هفته حسابی هیجان زده خواهد بود.

لگدهای بیشتری را به سمت شما حواله می‌کند. می‌خواهد هر چیزی را توی دستش بگیرد و آن را لمس کند و شما هم هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. این هفته او مثل موجودی می‌ماند که از فضا آمده و می‌خواهد همه چیز را کشف کند. چشم‌ها و سیستم تولید مثلش همچنان در حال رشد است در یک جنین پسر بیضه در سر جای خود قرار می‌گیرند و در جنین دختر تخمدان‌ها و رحم هم در شکم در محل اصلی خود مستقر می‌شوند و مهبل (واژن) هنوز هم در حال رشد است.

او دیگر شبیه یک انسان کامل است ولی کمی جثه کوچکتری دارد.

وزن: ۵۲۲ گرم

قد: ۲۹.۴ سانتی متر


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *