قابلیت Ezra در تشخیص سیزده سرطان

قابلیت Ezra در تشخیص سیزده سرطان

قابلیت Ezra در تشخیص سیزده سرطان : زمانی که استارت آپ Ezra حدود شش ماه پیش راه اندازی شد . این شرکت از تصویر برداری با تشدید مغناطیسی برای انجام آزمایش به منظور تشخیص سرطان پروستات در آقایان بهره می برد . ولی امی گال موسس این استارت آپ همیشه هدف بزرگ تری در ذهن داشت و وقتی این شرکت کارش را به طور رسمی  آغاز کرد گفته بود ” یکی از بزرگ ترین مشکلات در سرطان این است که هیچ راه دقیق, سریع و بدون دردی برای اسکن کردن سرطان در هیچ جای بدن وجود ندارد . ”

اسکن های Ezra

حالا او چند پله به یافتن چنین راهکاری نزدیک تر شده است. نرم افزارهای این استارت آپ به جای انجام نمونه برداری های دردناک که اغلب اوقات با هزینه ای به مراتب کمتر و جهت تشخیص یازده نوع سرطان در آقایان و سیزده نوع سرطان در زنان مورد استفاده قرار گیرند. زمان این اسکن حدود یک ساعت بوده و هزینه آن ۱۹۵۰ دلار برآورد شده که در مقایسه با هزینه پنج تا ۱۰ هزار دلاری معمول برای یک اسکن ام آر آی کامل از بدن مبلغ قابل توجهی است . با این حال پرداخت چنین مبلغی برای مشتریان راحت نیست و هنوز شرکت ها بیمه برای اسکن های Ezra پولی پرداخت نمیکنند. به همین دلیل این شرکت مذاکره با چندین شرکت بیمه را آغاز کرده و انتظارمی رود در چهار ماه پایانی سال جاری میلادی و در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۰ تحولات تازه ا ی در این زمینه رخ دهند. آقای گال گفته هدف این است که هزینه های Ezra به وسیله شرکت های بیمه و برای افرادی که بیمه خویش فرما دارند هم پرداخت شوند.

تشخیص زود هنگام سرطان

تشخیص زود هنگام سرطان برای بیماران بسیار حیاتی است . انجمن سرطان آمریکا تخمین زده که ۱.۷ میلیون مورد سرطانی در سال ۲۰۱۹ در ایالت متحده تشخیص داد شده و در مورد ششصد هزار نفر از این تعداد , مرگ حتمی تشخیص داده شده است . تقریبا نیمی از افراد در مراحل پایانی از داشتن سرطان آگاه می شوند و تنها دو نفر از هر ۱۰ بیمار سرطانی در مراحل پایانی بیماری خود بیشتر از پنج سال عمر میکنند . تمامی اسکن های ام ار آی که به وسیله دستگاه های Ezra انجام می شوند , مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده  هستند ولی هنوز الگوریتم یادگیری ماشین این شرکت مورد تایید مقامات قرار نگرفته است. در حالی که ماشین های این استارت آپ قادر به اسکن کامل بدن برای جست و جوی سرطان های مختلف هستند , ولی تکنولوژی فعلی این کمپانی هیچ تشخیصی در این زمینه به بیمار ارائه نمی دهد و این شرکت میگوید تشخیص سرطان فرد بر عهده یک پزشک متخصص و نیازمند آزمایش های تکمیلی است . به همین دلیل گال گفته که شرکت او  ام .آر . آی را از یک تست تشخیص به یک تست بررسی و  آزمایش تبدیل کرده است . همچنین آنها خدمات مشاوره بعد از انجام اسکن هم به مشتریان ارائه داده و افرادی که بیماری سرطان در آنها تشخیص داده شده را برای کمک گرفتن از پزشک متخصص راهنمایی میکنند . این شرکت در حال حاضر در نه مرکز در نیویورک مشغول کار است و قرار است به زودی خدمات خود را در  سن فرانسسیسکو و لس آنجلس هم ارائه دهد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *