محدودیت غذایی برای لاغری

محدودیت غذایی برای لاغری

 

محدودیت غذایی دغدغه اکثر افرادی است که می خواهند با در پیش گرفتن رژیم غذایی به لاغری دست پیدا کنند. برخی رژیم های غذایی این محدودیت را به شدت اعمال میکنند و برخی دیگر نیز هیچ محدودیت غذایی ندارند در ادامه با فواید و مضرات اینگونه برنامه های غذایی آشنا خواهید شد.

اگر فکر میکنید که رژیم غذایی فقط برای افراد چاق یا لاغر توصیه و تجویز میشود کاملا در اشتباه هستید. با دریافت رژیم غذایی مناسب هم میتوانید هم از چاق شدن خو جلوگیری نمایید و هم اینکه به رژیم لاغری سریع شکم و پهلو نیاز پیدا نکنید و هم از مبتلا شدن به بسیاری از بیماریها جلوگیری کنید و همیشه جسم و روح خود را شاداب و سلامت نگاه دارید.

کاهش دریافت کالری روزانه و سالم غذا خوردن به منظور دستیابی به وزن طبیعی ضروری هستند . کاهش وزن پیوسته و آرام ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته مطمئن ترین میزان کاهش وزن و بهترین راه جهت برگشت همیشگی وزن کاهش یافته است . از رژیم های غیرواقعی مانند برخی رژیم های بسیار کم کالری ناگهانی اجتناب کنید زیرا کاهش وزن ماندگاری را به دنبال ندارند و فقط موجب لاغری سریع شکم و پهلو شده و پس از مدتی باز میگردند.

همه غذاها مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کنند، اما در مقادیر مختلف، با توجه به ترکیب مواد مغذی خاصی که دارند و مقداری که مصرف می‌شوند. کسانی که نسبت به غذاها این نگرش را اتخاد می‌کنند که همه غذاها خوب‌اند، به خودشان کمک می‌کنند تا یاد بگیرند از همه غذاها در حد متعادل استفاده کنند.

ضمن این‌که چنین نگرشی مانع از شکل‌گیری احساس محرومیت نسبت به غذاها می‌شود، چون دیگر محدودیت غذایی مشخصی برای این افراد وجود ندارد که به آنان بگوید مثلا لیست غذاهای ممنوعه‌ای هست که نباید از آن‌ها بخورند. البته نگرشی که می‌گوید همه غذاها برای خوردن مناسب هستند، به معنای این نیست که همیشه می‌توانید هر غذایی را در هر حجمی بخورید.اگر بخواهیم مثال بزنیم، می‌شود مسئله را این‌طور طرح کرد: یک وعده غذایی بدون سبزیجات تازه یا یک هفته بدون سبزیجات، تاثیری بر متابولیسم و ساعت بدن نمی‌گذارد، اما یک هفته محدود کردن کالری‌ها واقعا می‌تواند موثر باشد.

افرادی که استفاده از تمام غذاها را در حد متعادل می‌پذیرند، از شّر دردسرهای رژیم‌های غذایی مختلف خلاص می‌شوند و دیگر نیاز ندارند که خودشان را درگیر اطلاعات گیج‌کننده درباره غذاها کنند. یک روز می‌شنوید که باید کربوهیدرات بخورید، اما روز بعد به شما می‌گویند کربوهیدرات‌ها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید؛

یا مثلا روزی تصور می‌شد که همه چربی‌ها بد هستند، اما بعدها مشخص شد که چربی‌هایی مثل روغن زیتون، آووکادو و چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای دیگر واقعا برای بدن ضروری هستند.در واقع، این نگرش به افراد یاد می‌دهد که هیچ محدودیتی در خوردن غذاهای خوشمزه وجود ندارد، فقط مسئله این‌جاست که باید آگاهانه غذا خورد و هر چیزی را در حد اعتدال مصرف کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.