مدیریت بیماری دیابت

مدیریت بیماری دیابت

برخی از مبتلایان به دیابت از اینکه اطرافیان به وجود این بیماری در بدنشان پی ببرند هراسان و نگران هستند این مسئله برای آن ها بسیار حائز اهمیت است و از این امر خجالت زده می شوند نگرانی بیش از حد این افراد باید کنترل و برطرف شود.

«من نمی‌خواهم که مردم چیزی درباره دیابت من بدانند، چون در آن صورت درباره من قضاوت می‌کنند». هیچ کدام از افراد مبتلا به دیابت، نباید به این بیماری به‌عنوان یک مساله خجالت‌آور در زندگی نگاه کنند. بعضی از بیماران دیابتی هنوز هم می‌ترسند که در محل کار یا مهمانی از انسولین استفاده کنند، اما دستگاه‌های جدید انسولین واقعا خوب طراحی شده‌اند و قابل حمل هستند. بنابراین، امروزه مدیریت خصوصی بیماری دیابت به مساله‌ای امکان‌پذیر و ساده تبدیل شده است. با این‌حال، اگر هنوز هم نمی‌خواهید به همه درباره بیماری‌تان توضیحی بدهید، بهتر است این مساله را با نزدیکان خودتان در میان بگذارید تا در شرایط اورژانسی بتوانند به شما کمک کنند.

۶. «وقتی که در مکان‌های عمومی دچار کاهش قند خون می‌شوم، واقعا خجالت می‌کشم، چون دیگران فکر می‌کنند که من مریضی خطرناکی دارم». اگر می‌خواهید مانع از چنین اتفاقی شوید، برنامه‌ریزی دقیقی برای کنترل قند خون‌تان در نظر بگیرید.

شکی نیست که اُفت قند خون واقعا از افزایش آن نگران‌کننده‌تر است، اما بهترین راهی که همچنان پیش روی شما قرار دارد، این است که قند خون‌تان را کنترل کنید. امروزه، این کار با وجود انسولین‌های ۲۴ ساعته واقعا راحت‌تر شده است و نباید بیش از حد نگران چنین اتفاقی شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *