کلسترول خون در دیابتی ها

کلسترول خون در دیابتی ها

کلسترول خون در افراد دیابتی با نوساناتی مواجه خواهد شد و این موضوع می تواند به سلامت قلب و عروق این افراد آسیب های جدی وارد کند غالبا برای این افراد داروهای کاهنده کلسترول تجویز می شود که در ادامه با عوارض جانبی آن ها آشنا خواهیم شد.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که انواع ژنتیکی مرتبط با کاهش کلسترول خون، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را افزایش دهند. گزارشی از این مطالعه در JAMA به انتشار رسیده است. محققان دانشگاه کمبریج در این مطالعه، فراتحلیل گسترده‌ای را درباره مطالعات مربوط به ژنتیک در اروپا و آمریکا انجام دادندکه همگی در فاصله سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۶ انجام شده بودند. آنان با بررسی این مطالعات، آماری را به دست آوردند که تعداد افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ و بیماری عروق کرونر قلب را به نشان می داد. تحلیل نهایی به محققان نشان داد افرادی که دارای ژن‌های کاهش‌دهنده کلسترول بد خون (LDL) هستند،خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهند. با این‌حال، مشخص شد که انواع ژنتیکی کاهش‌دهنده کلسترول، با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط هستند. دکتر لوتا، مسئول مطالعه، معتقد است که این نتایج هیچ دستورالعملی را به بیمارانی که از داروهای کاهش‌دهنده کلسترول (استاتین) استفاده می‌کنند، ارائه نمی‌دهد.

او می‌گوید: «مطالعه ما به این معنا است که ما باید نظارت بیشتری بر پیامدهای متابولیکی داشته باشیم که از مصرف داروهای کاهش‌دهنده کلسترول نشات می‌گیرند. ما امیدواریم که در آینده بتوانیم راه‌های تازه‌ای برای کاهش کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی پیدا کنیم که هیچ تاثیری بر خطر ابتلا به دیابت نداشته باشند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *