مراقبت از موهای خشک و شکننده + نرم کردن موی خشک

مراقبت از موهای خشک و شکننده + نرم کردن موی خشک

مراقبت از موهای خشک

مراقبت از موهای خشک و شکننده عنوانیست که در زیر درباره آن مطالب مفیدی ارائه شده است معمولا موهای افراد یا چرب است و یا خشک و شکننده و یا معمولی که در زیر درباره موهای خشک صحبت شده است و نحوه مراقبت و مواظبت از این موها را برایتان گذاشته ایم معمولا موهای خشک نیاز به مراقبت و شامپوهای مخصوص خود را دارند که در زیر به تمامی این موارد اشاره میکنیم.

با رنگ کردن مو و استفاده از مواد تشکیل دهنده آن، رطوبت موجود در مو کاهش پیدا می‌کند. با افزایش سن نیز موها شکننده می‌شود. به همین خاطر نیز موها خشک شده و شکننده می‌شود. اما چگونه باید از موهای خشک و شکننده مراقبت کنیم؟ در این مقاله ۹ راهکار برای حفظ سلامت موهای خشک و شکننده را بررسی خواهیم کرد:

مراقبت از موهای خشک
مواد مناسبی انتخاب کنید:

موهای خشک و شکننده اغلب آزاردهنده هستند بنابراین انتخاب یک ماده مناسب می‌تواند به رطوبت رسانی مو کمک کند. شما باید از محصولاتی استفاده کنید که از موادی همچون شی باتر، روغن زیتون، روغن آرگان یا روغن نارگیل تشکیل شده‌اند.

مراقبت از موهای خشک
از مصرف موادی که موهای خشک را خشک‌تر می‌کند اجتناب کنید:

دو ماده‌ای که باید از مصرف آن اجتناب کنید شامل سیلیکون و الکل است. سیلیکون می‌تواند مانعی بر روی مو ایجاد کند که اساسا رشته‌های مو را خفه می‌کند و به موهای شما اجازه جذب رطوبت را نمی‌دهد. الکل نیز می‌تواند رطوبت موجود در مو را به طور کلی از بین ببرد. همچنین باید به دنبال شامپوهایی باشید که عاری از سولفات هستند.

مراقبت از موهای خشک
موهای خود را کمتر بشویید:

سعی کنید از شستشوی روزانه موها خودداری نمایید. اگر دوست دارید موهای خوب و مرطوبی داشته باشید اینکار را یک روز در میان انجام دهید.

مراقبت از موهای خشک
از شامپوهای خود به صورت استراتژیک استفاده کنید:

زمانی که موهای خود را با شامپو شستشو می‌دهید، تنها ریشه مو را بشویید. تمامی چربی‌های موجود در این ناحیه جمع می‌شوند. در مورد استفاده از نرم کننده مو این قضیه برعکس می‌شود. یعنی به جای شستن پوست سر با نرم کننده باید انتهای مو را با آن بشویید. سعی کنید از تماس نرم کننده با پوست سر جلوگیری کنید.

مراقبت از موهای خشک
سعی کنید از ماسک موی مناسب استفاده کنید:

اگر موهای خشکی دارید و از این موضوع رنج می‌برید، سعی کنید از ماسک مو مناسب برای ایجاد رطوبت استفاده نمایید. یک ماسک مناسب تهیه کنید، آن را روی موهای خود اعمال نمایید و سپس با یک شانه ماسک را به همه جای مو برسانید. اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند و سپس بشویید.

مراقبت از موهای خشک
از ابزارهای داغ و نور خورشید دوری کنید:

استفاده از ابزارهای داغ و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث خشک شدن مو شود. زمانی که بیرون هستید حتما موهای خود را بپوشانید. قبل از به کار بردن ابزارهای داغ، از اسپری‌های مخصوصی استفاده کنید که موی شما را از آسیب حرارت حفظ می‌کند. همچنین قبل از به کار بردن مو صاف کن یا سایر ابزارها، مطمئن شوید که موهایتان کاملا خشک شده است.

مراقبت از موهای خشک
به هنگام استفاده از ابزارهای داغ، بین موها حرکت کنید:

زمانی که از ابزارهای داغ بر روی موهای خود استفاده می‌کنید، سعی کنید به مدت طولانی بر روی یک رشته از مو تمرکز نکنید. اینکار باعث خشک شدن موهای شما خواهد شد. تنها چند دقیقه کافیست. هر چقدر زمان استفاده از این ابزارها بیشتر باشد، امکان وارد شدن آسیب به موها بیشتر خواهد شد.

مراقبت از موهای خشک
قبل از رنگ کردن مو، از آن محافظت کنید:

مواد شیمیایی می‌تواند به موهای شما اسیب زیادی وارد کند. همیشه سعی کنید از مواد نرم کننده استفاده نمایید. زمانی که موهای شما رنگ شد، کوتیکول‌ها باز می‌شود و همین امر می‌تواند باعث ایجاد اسیب به مو گردد. زمانی که از مواد نرم کننده استفاده می‌کنید ، این کوتیکول‌ها بلافاصله با مرطوب کننده پر می‌شود. بعد از رنگ کردن مو نیز از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.