مشکلات روانی با خستگی تحصیلی

مشکلات روانی با خستگی تحصیلی

خستگی تحصیلی تا چه حد بر ایجاد مشکلات روانی در دانش آموزان تاثیرگذار است؟ محصلینی که به زور وادار به مدرسه رفتن می شوند، بیشتر از دیگر همسالانشان در معرض ابتلا به مشکلات روحی و روانی قرار دارند، خشونت عامل مهمی برای بروز افسردگی در دانش آموزان به شمار می رود.

بر اساس مطالعاتی که در مجله انگلیسی زبانBritish Medical منتشر شده است، کودکانی که در ۱۳ سالگی از مدرسه خسته می‌شوند ۲ برابر سایر افراد در بزرگسالی در معرض افسردگی قرار دارند. خشونت‌های فیزیکی ,تمسخر, خشونت‌های روانی و… مساله جدیدی در مدارس نیست و تمام این موضوعات می‌تواند باعث خستگی و گوشه‌گیری دانش‌آموزان از مدرسه شود. محققان انگلیسی می‌گویند بار روانی این مساله سبک نیست و تاثیر قابل‌توجهی بر‌ آینده فرد دارد.

محققان دانشگاه اکسفورد بعد از زیر نظر گرفتن ۵ ساله ۳۸۹۸ نوجوان که در مدرسه در ۱۳ سالگی مورد خشونت‌های فیزیکی، کلامی و روانی قرار داشتند متوجه شدند تمام این عوامل می‌تواند زمینه را برای ابتلا به افسردگی در ۱۸ سالگی ۲ برابر کند. از میان ۶۸۳ کودکی که به طور مداوم در معرض خشونت بودند، ۱۵ درصد در ۱۸ سالگی دچار افسردگی شدند. محققان می‌گویند ۲۹/۲ درصد افسردگی‌هایی که در ۱۸ سالگی ظاهر می‌شود به دلیل مسائل و مشکلات دوران کودکی است.

۷۴-۴۱ درصد کودکانی که مورد خشونت در مدرسه واقع می‌شوند در مورد این مساله که با کسی صحبت نمی‌کنند. این افراد به معلم خود اطمینان ندارند و ۵۱-۲۴ درصدشان هرگز در مورد مساله با والدینشان صحبت نمی‌کنند. به گفته محققان حداقل یک‌سوم افسردگی‌ها از ابتدای دوران جوانی آغاز می‌شود و برای پیشگیری معلمان، والدین و مسئولان مدرسه باید همکاری داشته باشند. کودکی که دوست ندارد به مدرسه برود و ترجیح می‌دهد تنها باشد یعنی در معرض خستگی تحصیلی قرار دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *