نقش افسردگی در احساس درد

نقش افسردگی در احساس درد

از نقش افسردگی در ایجاد دردهای مختلف در بدنتان چه میزان اطلاع دارید، افسردگی می تواند عاملی درد کمر شما را تشدیدکند، نقش افسردگی شدت یافتن حالات روانی و احساس ناراحتی جسمی در مبتلایان می باشد، دل درد ،سردرد و کمردرد از جمله این دردهای مزمن در بدن ناشی از افسردگی به شمار می روند.

افسردگی و درد، در بعضی تاثیرات بیولوژیکی و اختلال در انتقال‌دهنده‌های عصبی، با هم اشتراک دارند. بر اساس آمار، ۷۵ درصد کسانی که افسردگی دارند، از دردهای مزمن یا در دوره‌های معین، رنج می‌برند. حتی یک مطالعه کانادایی در مجله Pain نشان می‌دهد افرادی که افسردگی دارند، تا ۴ برابر بیشتر از دیگران دچار گرفتگی شدید گردن یا کمردرد شدید می‌شوند. به نظر متخصصان کسانی که حالت روانی منفی دارند، بیشتر به درون بدن‌شان دقت می‌کنند و هر ناراحتی و مشکلی را حادتر و شدیدتر احساس می‌کنند.

این دردها حتی ممکن است با حالت دل‌درد و سردرد بروز پیدا کنند. بعضی از متخصصان دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که افسرده هستند، فعالیت مغزی‌شان حساسیت بیشتر و توان دفاعی کم‌تری پیدا می‌کند و برای همین کم‌تر می‌تواند آسیب‌ها و صدمات مختلف را مدیریت کند. ایجاد میل ناگهانی و شدید به خوردن غذاهای آماده و دسرهایی مثل بستنی‌ها در بین افرادی که افسردگی دارند، رایج است. اما اگر چه مواد غذایی آماده می‌توانندمیزان ترشح ماده‌های شیمیایی خاصی مثل سروتونین را بیشتر کنند که برای تقویت خلق‌وخو موثر هستند، اما اکثر اوقات پُرخوری کردن در این غذاها می‌تواند باعث افزایش وزن و حتی احساس گناه و شرم شود. یکی از مطالعات مجله Obesity تایید می‌کند که استرس شدید و افسردگی شرایطی را به وجود می‌آورند که کاهش وزن را سخت‌تر می‌کند و استراتژی‌های مختلف برای کاهش وزن را بی‌اثر می‌سازد. البته در بعضی موارد، افسردگی به‌جای این‌که باعث اشتهای زیاد شود، حالت بی‌اشتهایی ایجاد می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *