مصرف مواد غذایی چربی سوز بهترین راه کاهش وزن

مصرف مواد غذایی چربی سوز بهترین راه کاهش وزن

از مواد غذایی چربی سوز چه میدانید؟

در مطلب زیر در مورد مواد غذایی چربی سوز صحبت شده که شما میتوانید با مصرف و استفاده این مواد غذایی به لاغری و کاهش وزن دلخواه خود دست یابید. معمولا این مواد غذایی در غذاهای روزانه ما استفاده می شوند این مواد غذایی مانند دارچین ,آب لیمو و… هستند که در زیر بیشتر به آنها اشاره شده است.

اجازه دهید صادق باشیم. در این دنیا هیچ ماده غذایی جادویی وجود ندارد که بتواند تمامی چربی‌های شکمی شما را به آسانی آب کند. برای اینکه چربی شکمی کمتری داشته باشید باید شکر کمتری مصرف نمایید، مواد غذایی ناسالم را حذف کنید، خوب بخوابید، سطح استرس خود را کنترل کنید و از تمرینات ورزشی صحیحی بهره مند شوید.  بعد از اینکه تمامی موارد را انجام دادید باید به دنبال روشی باشید که این چربی دیگر باز نگردد. در این مقاله قصد داریم موادی را معرفی کنیم که بر اساس مطالعات انجام شده بهترین مواد برای سوزاندن و کاهش چربی هستند و می توانند به شما کمک کنند چربی بیشتری در شکم  ذخیره نکنید.

مواد غذایی چربی سوز

آب لیمو:

آب لیمو و کاهش چربی

شاید شما هم از دیگران شنیده‌اید که مصرف آب گرم با لیمو به هنگام بیدار شدن از خواب ،می‌تواند سیستم گوارش بدن را حمایت کند. استفاده از آب لیمو قبل و در هنگام وعده‌های غذایی نیز می تواند  مفید باشد. پلی فنولی که در لیمو وجود دارد افزایش وزن را سرکوب می‌کند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می نماید. شما می‌توانید کمی آب لیموی تازه را به آب اضافه کنید یا آن را روی سالاد و ماهی خود بریزید.

مواد غذایی چربی سوز

دارچین:

دارچین و چربی سوزی

دارچین می تواند سطح گلوکز خون را کاهش دهد زیرا خالی شدن معده را کند می‌کند و احساس سیری سریع‌تر حاصل می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دارچین تعادل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می‌بخشد. به همین خاطر این ماده بهترین گزینه برای مبارزه با دیابت محسوب می شود.  یک و نیم قاشق چایخوری از دارچین می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. فقط مطمئن شوید که دارچین تازه است زیرا  در اثر گذشت زمان، پلی فنول و مواد فعال موجود در آن از بین می رود.

فلفل قرمز:

فلفل قرمز برای چربی سوزی

فلفل قرمز به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن محسوب می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کپسایسین می‌تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهد و باعث سوزاندن چربی بیشتری در بدن گردد.

زردچوبه:

خاصیت چربی سوزی زردچوبه

التهاب معمولا در هر بیماری دیده می‌شود. شما می‌توانید از خاصیت ضد التهابی زردچوبه به نفع خود استفاده کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ماده فعال موجود در زردچوبه به نام کورکومین می‌تواند چاقی را کاهش دهد و به درمان بیماری‌های مختلف کمک نماید. اگر به طور مرتب از زردچوبه استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید از مزایای ضد التهابی آن بهره مند شوید، می‌توانید از مکمل‌های موجود استفاده نمایید.

دانه کتان:

چربی سوزی با دانه کتان

دانه کتان تازه منبع بسیار عالی از آلفا لینولنیک اسید است که می تواند به کاهش التهاب و تعادل هورمون‌های بدن کمک کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که  دانه کتان می‌تواند باعث کاهش وزن گردد و  التهاب را کاهش دهد. همیشه از دانه کتان ارگانیک استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.