مقابله با امراض قلبی و عروقی با بذر کتان

مقابله با امراض قلبی و عروقی با بذر کتان

با بذر کتان می توانید به راحتی به کاهش وزن دست پیدا کنید همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدنتان شده و از انواع سرطان ها در امان بمانید. با مصرف بذر کتان با انواع  سکته‌های مغزی و حمله‌های قلبی را نیز  مقابله خواهید کرد.

آیا می دانید فواید بذر کتان چیست؟ بذر کتان می‌تواند به‌خوبی میزان کلسترول خون و قند خون را کاهش دهد. در واقع بذر کتان دارای فیبرهای محلولی است که می‌توانند کلسترول خون را کم کنند و مانع از رسوب چربی در دیواره‌های عروق شوند. این رسوبات چربی می‌توانند شریان‌های بدن را مسدود کنند، باعث فشار خون بالا شوند و در نهایت منجر به سکته‌های مغزی و حمله‌های قلبی شوند. علاوه بر این‌ها، این فیبرهای محلول می‌توانند قند خون را کاهش دهند که برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ واقعا مهم است.یکی از مطالعات اخیر روی نمونه‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که غلظت اسیدهای چرب درون بذر کتان می‌تواند کاهش چگالی استخوان‌ها را به تاخیر بیاندازد.

بذر کتان در حین فرآیند هضم، گسترش پیدا می‌کند و همین باعث ایجاد احساس سیری بیشتری می‌شود. برای همین اگر رژیم کاهش وزن دارید و می‌خواهید اشتهایتان را کنترل کنید، می‌توانید ۳۰ دقیقه قبل از وعده‌های غذایی بذر کتان بخورید تا از این طریق به کاهش وزن‌تان کمک کنید.فیبرهای بذر کتان حتی می‌توانند یبوست را برطرف کنند و فعالیت روده را به حالت عادی برگردانند و از این طریق باعث بهبود سلامت گوارشی شوند.

تحقیقات ALA نشان می‌دهد که خوردن بذر کتان می‌تواند التهاب را کاهش دهد و از این طریق باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن شود. بر اساس این مطالعه، بذر کتان می‌تواند به کاهش اختلال‌های خودایمنی و التهابی بدن مثل آرتریت روماتوئید، پسوریازیس و لوپوس کمک کند.بذر کتان حتی می‌تواند نقش مثبتی برای مبارزه با سرطان‌ها، به‌خصوص سرطان پستان و سرطان روده، داشته باشد. این مزیت بیشتر به‌خاطر غلظت بالای لیگنان‌ها است که می‌توانند رشد تومور را مهار کنند.

دو نوع اصلی بذر کتان وجود دارد، بذر کتان طلایی و بذر کتان قهوه ای. مشخصات تغذیه‌ایشان خیلی شبیه هم است، و هر دوشان هم به اندازه‌ی هم حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ هستند.

انجمن تغذیه‌ی آمریکا بر اهمیت این ماده‌ی غذایی مورد غفلت واقع شده تاکید دارد. این انجمن بیان کرده که بذر کتان نه تنها منبعی عالی برای ۲ اسید چرب مورد نیاز سلامت بدن است (یعنی اسید لینولئیک و اسید آلفا لینولنیک)، بلکه منبعی سرشار از فیبر و مواد مغذی و ویتامین‌ها نیز به شمار می‌رود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *