مقابله با سرطان پروستات با مصرف ویتامین D

مقابله با سرطان پروستات با مصرف ویتامین D

مصرف ویتامین D  تاثیرات مفید زیادی بر درمان مشکلات پروستات در مردان خواهد گذاشت این ویتامین در زمینه های درمانی مختلفی تاثیرخواهد گذاشت. بهتر است مردان از منابع غذایی حاوی ویتامین دی بیشتر استفاده کنند تا ا ابتلا به سرطان پروستات در امان بمانند.

معمولا مصرف ویتامین D برای جذب بهتر کلسیم و رشد استخوان‌ها توصیه می‌شود اما این ویتامین، برای درمان بزرگی پروستات و سرطان و عفونت پروستات نیز بسیار مفید است. ویتامین D نوعی ویتامین محلول در چربی است که در بافت‌ها ذخیره می‌شود. این ویتامین در برخی از مواد غذایی وجود دارد و به برخی دیگر از مواد افزوده می‌شود. انواع داروهای مکمل این ویتامین نیز به وفور یافت می‌شود.

از طرفی، پوست بدن نیز با قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، می‌تواند ویتامین D تولید کند. محققان، طی تحقیقاتی درباره روش‌های پیشگیری از سرطان پروستات، پس از ۷ سال بررسی، دریافتند که دریافت موادی مثل روی، ویتامین D و لیکوپن که نوعی آنتی‌اکسیدان قرمز و موجود در گوجه است، به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک می‌کند. مردانی که سطح ویتامین D در خونشان پایین است،

بیشتر در معرض ابتلا به عارضه بزرگی پروستات و سرطان پروستات قرار دارند. در یکی از تحقیقاتی که در دانشکده پزشکی استنفورد انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که ویتامین D حتی از تکثیر سلول‌های سرطانی پروستات نیز می‌تواند جلوگیری کند. بنابراین برای افراد مشکوک به سرطان پروستات، تجویز مکمل‌های ویتامین D ضروری است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.