مقابله با پیری پوست با امگا 3

مقابله با پیری پوست با امگا 3

اگر می خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید بهتر است از منابع خوراکی ویتامین دی کمک بگیرید برای مقابله با پیری پوست راهکارهای درمانی فراوانی وجود دارد، اسید چرب امگا ۳ و روغن ماهی نقش بسزایی در این زمینه ایفا خواهند کرد.

ویتامین C برای رشد و حفظ کلاژن‌های پوست ضروری است و همین کلاژن‌ها هستند که نقش مهمی در حفظ جوانی پوست ایفا می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید این ویتامین به میزان زیادی در خانواده مرکبات وجود دارد و با مصرف این میوه‌ها می‌توانید ویتامین Cمورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید. بررسی‌های محققان نشان می‌دهدکه ویتامین D از پیری پوست جلوگیری می‌کند و می‌تواند با حفظ اندازه تلومرها از کوتاه شدن آنها پیشگیری کند. یکی از مطالعات منتشرشده در American Journal of Clinical Nutrition، نشان می‌دهد افرادی که بالاترین سطح ویتامین D در بدن‌شان وجود دارد، نسبت به دیگران تلومرهای بلندتر دارند.

می‌توانید ویتامین D مورد نیاز بدن را با استفاده از غلات غنی‌شده و محصولات لبنی تامین کنید. ضمنا می‌توانید به پزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز، از مکمل ویتامین D استفاده کنید. امروزه ثابت شده است که اسید چرب امگا ۳، سطح سلامتی افراد را با افزایش سن‌شان ارتقا می‌دهد.

این چربی شگفت‌انگیز می‌تواند التهاب و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهد و از طرف دیگر در تقویت سلامت پوست و از بین بردن درد مفصل‌ها نیز نقش مثبتی دارد. در راستای همین مزایا، محققان دانشگاه اوهایو به این نتیجه رسیدند که امگا ۳ به حفظ طول تلومرها در افراد چاق کمک می‌کند.

به نظر محققان، اگر دو بار در هفته ماهی بخورید یا از مکمل‌های روغن ماهی استفاده کنید، از مزایای قلبی-عروقی امگا ۳ برخوردار می‌شوید. ضمنا اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید ماهی بخورید، می‌توانید امگا ۳ را از طریق خوردن بذر کتان، مغزها (خصوصا گردو)، روغن‌های گیاهی و تخم‌مرغ غنی‌شده، به دست آورید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *