مقابله با ژن‌های چاقی

مقابله با ژن‌های چاقی

ژنها تاثیر مستقیمی بر چاقی یا لاغری ما دارند و می توانند در تناسب اندام ما اختلال ایجاد کنند. برخی روش ها می توانند ژن‌های چاقی را غیرفعال کنند اگر می خواهید از شر چاقی و اضافه وزن ناشی از ژنتیک خود خلاص شوید راهکارهای پیشنهادی جالبی برایتان داریم با ما همراه باشید.

تحقیقات پیشرفته تخصصی نشان می‌دهند که با انجام چه تغییراتی در خوردن غذاها و سبک زندگی افراد، می‌توان ژن‌هایی که باعث ذخیره چربی می‌شوند را غیرفعال کرد.همه می‌دانند که چربی‌ها و قندها برای سلامتی مضر هستند، اما جالب است بدانید که تحقیقات اخیر نشان می‌دهند این مواد چگونه با ژن‌های افراد هماهنگی‌های عجیبی انجام می‌دهندکه باعث افزایش وزن می‌شود. غذاهایی که چربی اشباع‌شده زیادی دارند، حتی اگر از نظر کالری مصرفی کنترل شوند، باز هم باعث افزایش وزن می‌شوند. محققان می‌گویند این غذاها، تعادل غذایی بدن را تغییر می‌دهند، به‌طوری که ژن‌های ذخیره چربی را فعال می‌کنند. طبق آمار، کسانی که در مدت ۲ هفته، حدود ۷ کیلوگرم وزن کم کرده‌اند، هم غذاهایی خورده‌اند که ژن‌های چاقی را غیرفعال می‌کنند و هم مقدار مصرف چربی‌های اشباع‌شده و قندها را به‌شدت کاهش داده‌اند.یکی از تحقیقاتی که در PLOS ONE به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که اگر بین ساعات ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید، کم‌تر دچار افزایش وزن می‌شوید، بدون توجه به فعالیت جسمی، سن و کالری دریافتی شما. در واقع نور صبح، متابولیسم بدن را تنظیم می‌کند و ژن‌های چاقی را ضعیف‌تر می‌سازد.

رفتارهای انسانها طبق قواعد ژنتیک است. هر فردی ژنهای رفتاری خاص خود را از نیاکان خود دریافت می‌کند و به ارث می‌برد. یکی از این ژنهای رفتاری، ‌ژن رفتاری خوراکی است که در خانواده‌ای با ژن رفتاری پرخوری، باعث چاقی افراد خانواده، در خانواده‌ای دیگر با رفتار معتدل در تغذیه، باعث خوش‌اندامی‌، و نهایتاً در خانواده‌هائی با رفتار عدم تمایل به خوردن یا نفرت از غذا، سبب لاغری افراد می‌شود.

فرق زیادی بین رفتار‌ و ژن وجود دارد. اگر ژن چاقی یا ژن لاغری وجود داشت، هیچ امیدی به کاهش یا اضافه وزن نداشتیم، ولی چون رفتار افراد قابل کنترل است، به راحتی می‌توان لاغرها را چاق و چاقها را لاغر کرد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.