علت بروز اضافه وزن در تابستان

علت بروز اضافه وزن در تابستان

تا به حال به علل چاقی در فصل تابستان دقت کرده اید علیرغم گرمای هوا و عرق زیادی که در این فصل می کنیم باز هم دچار اضافه وزن می شویم. از مهمترین دلایل چاقی تابستانی می توانیم به خوردن بستنی ها و نوشیدنی های شیرین تابستانی اشاره کنیم.

بعضی‌ها فکر می‌کنند که استفاده از ماست‌بستنی‌ به‌عنوان دسر گزینه خیلی خوبی است که سلامتی آن‌ها را به خطر نمی‌اندازد. اما در حقیقت اینطور نیست. این ماست‌بستنی‌ها مقدار زیادی قند افزودنی دارند و حتی بعضی از آن‌ها کالری خیلی بیشتری نسبت به خود بستنی دارند. بعضی از این ماست‌بستنی‌ها که پروتئین دارند،بیش از ۴۰۰ کالری در هر فنجان به بدن وارد می‌کنند و ۲۶ گرم هم چربی. پس اگر می‌خواهید از این ماده غذایی استفاده کنید، محدودیت مصرفش با بستنی تفاوتی ندارد.پایان یک روز گرم تابستانی با خوردن یک ظرف بستنی واقعا خوشایند است اما باید بدانید که خیلی از بستنی‌هایی که مواد غذایی دیگری همراه خود دارند و مخلوطی از مغزها و ماده‌های دیگر هستند، گاهی تا ۶۰۰ کالری و ۴۵ گرم چربی به بدن وارد می‌کنند. پس از بستنی‌هایی استفاده کنید که کالری کم‌تری دارند و حجم کم‌تری بخورید.رعایت تعادل حین خوردن چیپس واقعا سخت است و خیلی‌ها نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند و همین باعث می‌شود که چربی و کالری اضافه زیادی به‌طور ناگهانی وارد بدن شود. مسئله زمانی بدتر می‌شودکه افرد چیپس را حتما همراه حجم زیادی از سس می‌خورند. هر ۳۰ گرم چیپس سیب‌زمینی، ۱۵۰ کالری دارد! خیلی‌ها به راحتی مقدار زیادی چیپس می‌خورند و حجم زیادی از کالری دریافت می‌کنند بدون این‌که به آن آگاهی داشته باشند. اضافه کردن سس این کالری را بالاتر می‌برد، چون هر قاشق غذاخوری سس، ۶۰ کالری دارد و چربی اشباع‌شده مضری را وارد بدن می‌کند که هیچ ارزش غذایی مناسبی ندارد. پس سعی کنید حداقل از ماست کم‌چرب به‌جای سس‌ها استفاده کنید.

همین فصل تابستان شامل خوراکی های گول زننده و خوشمزه زیادیست که چاق شدن را نیز به دنبال دارد.رستوران های خیابانی، بستنی های خوشمزه،آب میوه های بزرگ ، قهوه های خامه ای و… همه از انواع دلایل چاق شدن تابستانی می باشند.

در فصل تابستان وقتی از غذاهای سنگین پرهیز می کنیم و به سمت غذاهای سبک می رویم ممکن است در این حین در مصرف میوه نیز زیاده روی کنیم و باعث شویم بدنمان چربی زیادی به خود بگیرد.

البته صرف میوه زیاد از لحاظی خوب است چون احتیاج بدن به آب، مواد معدنی و ویتامین را تا حد زیادی تامین می کند ولی باید دقت شود که مصرف زیاد میوه نیز مانند سایر خوراکی ها باعث چاقی می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *