مهمترین نشانه های سرطان ریه

مهمترین نشانه های سرطان ریه

یکی از مهمترین سرطان هایی که سلامتی مردم را تهدید میکند سرطان ریه است. مصرف سیگار مهمترین عامل برای ابتلا به این سرطان خطرناک به شمار می رود. اگر دچار تنگی نفس یا سرفه خون آلود می شوید بهتر است به این عارضه در بدنتان مشکوک شوید و سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سرطان ریه، اولین سرطان مرگ‌آور در جهان است. امروزه از بین هر ۱۰ سرطان ریه که منجر به مرگ می‌شوند، ۹ مورد از آن‌ها بر اثر مصرف سیگار بوده و یک مورد به علت آلودگی هوا و مواد شیمیایی رخ داده است. تشخیص زودهنگام این بیماری می‌تواند به درمان آن کمک کند. مصرف سیگار، نه تنها مواد شیمیایی سمی را وارد بدن می‌کند،

بلکه سیستم دفاعی ریه را نیز تضعیف می‌کند. وجود نایژه‌ها در ریه به دلیل پس زدن باکتری، ویروس و مواد سمی است، اما تنباکو این کارایی نایژه‌ها را از آن‌ها می‌گیرد و مواد سمی سرطان‌زا به راحتی به عمق ریه نفوذ کرده و باعث بروز سرطان می‌شوند. سرطان ریه در ابتدا علایمی ندارد و پس از مدتی علایمی مانند سرفه‌های بی‌وقفه، درد قفسه سینه به ویژه به هنگام تنفس عمیق,نفس‌تنگی, سرفه‌های خون‌آلود و خستگی مفرط نمایان می‌شوند. معمولا در این مرحله، به کمک دستگاه اشعه ایکس، سرطان ریه قابل تشخیص است. سپس پزشک، دستور آزمایش نمونه‌برداری می‌دهد که به کمک یک سوزن بلند انجام می‌شود. بر اساس آمار به دست آمده از مؤسسه ملی سرطان، بسته به مرحله پیش‌روی سرطان، ۵ تا ۱۰ سال پس از تشخیص بیماری می‌توان به زندگی ادامه داد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *