میان وعده با کالری بسیار کم

میان وعده با کالری بسیار کم

برخی میان وعده ها کم کالری و مفید هستند و می توانید در رژیم غذایی تان از آن ها استفاده کنید. این میان وعده ها باعث سرگرم شدن شما و کاهش وزنتان خواهند شد. هر موقع احساس گرسنگی کردید می توانید از این میان وعده ها استفاده کنید.

وقتی که عصر فرامی‌رسد، وسوسه خوردن هله‌هوله‌ها نیز همراهش می‌آید! متاسفانه اغلب این هله‌هوله‌ها به‌ دلیل گرسنگی خورده نمی‌شوند، بلکه خیلی از افراد به دلیل بی‌حوصلگی یا برای گذراندن راحت‌تر فعالیت‌ها از این هله‌هوله‌ها استفاده می‌کنند.به نظر متخصصان، بهترین راه برای خوردن تنقلات،این است که زمان مشخصی را در بین وعده‌های غذایی اصلی به‌عنوان میان‌وعده انتخاب کنید. ضمن این‌که استفاده از وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کوچک‌تر به تنظیم قند خون در طول شبانه‌روز کمک می‌کند و از تمایلات شدید برای خوردن تنقلات بیهوده جلوگیری می‌کند. در ادامه به معرفی میان‌وعده‌هایی می‌پردازیم که کم‌تر از ۱۰۰ کالری دارند و می‌توانند به تناسب اندام شما کمک کنند.

تخم مرغ آب‌پز می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین میان‌وعده‌هایی استفاده شود که خیلی راحت در دسترس قرار می‌گیرد. فقط کافی است یک تخم مرغ را آب‌پز کنید و بعد داخل یخچال بگذارید تا برای خوردن سرد شود. هر تخم مرغ آب‌پز دارای ۶ گرم پروتئین است در حالی که فقط ۷۸ کالری دارد.

بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند که از تخم مرغ آب‌پز به‌عنوان میان‌وعده بعد از صبحانه یا بعد از ظهر استفاده کنید،‌ چون پروتئینی که دارد باعث می‌شود احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و حتی از پُرخوری احتمالی در ادامه روز جلوگیری می‌کند.

گاهی اوقات میان‌وعده‌های ساده‌تر، بهترین میان‌وعده‌ها می‌شوند. مثلا یک پرتقال فقط ۶۰ کالری دارد، ولی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده به‌عنوان میان‌وعده است، چون فیبر و ویتامین زیادی دارد و حاوی قند طبیعی کمی است. ضمن این‌که فرآیند پوست کندن و آماده کردن پرتقال باعث می‌شود که به‌آرامی پرتقال را بخورید.

اگر دلتان یک میان وعده بزرگ ولی کم کالری می خواهد، پاپ کورن (ذرت بو داده) را امتحان کنید. این میان وعده سالم دارای فیبر بالایی بوده و به شما احساس سیری می دهد.
۱ فنجان ماست کم چرب را با چند برش میوه به خوبی مخلوط کنید تا یکنواخت شود. فیبر و پروتئین موجود در این میان وعده به شما احساس سیری می دهد.
برای تهیه این میان وعده، ۳ عدد کراکر (بیسکوییت غیر شیرین) را با لایه نازکی از پنیر کم چرب بپوشانید. با مصرف این میان وعده مقداری پروتئین و کلسیم نیز دریافت می کنید.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.