میگرن و کاهش سردردهای میگرنی به روش های طبیعی

میگرن و کاهش سردردهای میگرنی به روش های طبیعی

 

روش هایی موثر برای تسکین سردردهای میگرنی

معمولا برخی افراد با شنیدن نام بیماری میگرن هم حالشان بد میشود و دچار سردردهای میگرنی میشوند. سردردهای میگرنی معمولا بسیار آزار دهنده است و افرادی که به درد میگرن مبتلا میشوند عموما تلاش می کنند چند ساعتی در اتاق تاریک بمانند تا سردردشان کمی کاهش یابد. کمپرس آب سرد روی پیشانی هم تاثیر زیادی در تخفیف درد دارد. برخی انواع مسکن ها هم می توانند دردهای میگرنی را کاهش دهند.

اما می توان با مصرف برخی انواع دمنوش ها و تغییر در سبک زندگی یا همان lifestyle  دردهای آزاردهنده میگرنی را کاهش داد.

ورزش مرتب و مداوم می تواند تاثیر بسزایی در کاهش دردهای میگرنی داشته باشد. پیاده روی از جمله ورزشهایی است که می تواند بسیار موثر باشد و اغلب توسط پزشکان به بیماران مبتلا به میگرن توصیه میشود.

استفاده از دمنوش هایی چون نعناع و اسطو قدوس و زنجفیل بسیار در کاهش درذد موثر است. روغن نعنا هم برای ماساز روی پیشانی و کاهش درد توصیه میشود.

استفاده از فلفل قرمز یا همان فلفل هندی هم موثر است . البته اگر درد میگرن شما در کل سرتان پخش میشود و تنها در ناحیه پیشانی نیست از فلفل قرمز استفاده کنید.

میگرن بیشتر در خانمها به دلیل تغییرات ماهانه هورمونی دیده میشود. عدم استفاده از مواد کافئین دار به میزان زیاد هم بسیار موثر است و کمک می کند که فرد دردهای میگرن را کمتر تجربه کند. عموما عصبی شدن و تحت استرس قرار گرفتن موجب شروع سردردهای میگرنی میشود.

گاهی اوقات به دلیل تار شدن چشم در برخی افراد این شبهه برایشان ایجاد میشود که نکند در مغز توموری وجود داشته باشد یا نابینایی آنها را تهدید نماید. اما باید توجه داشت که در برخی افراد میگرن با تاری دید و ایجاد لکه سیاه روی چشم همراه است. اما با این وجود توصیه میشود حتما مطمئن شوید که سردردهای شما علت میگرنی داشته و علت بالینی دیگری ندارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.