نحوه آموزش روابط جنسی به کودکان

نحوه آموزش روابط جنسی به کودکان

چگونه به کودکان مسائل جنسی را آموزش دهیم؟

امروزه نسبت به گذشته بچه ها بسیار باهوش تر شده اند و دوست دارند درباره هر موضوعی که سوال می پرسند جواب های علمی و بسیار دقیقی دریافت کنند بنابراین در مورد روابط جنسی به کودکان باید جواب ها و توضیحات قانع کننده ای بدهیم.

قبلا وقتی کودکی از شیوه تولدش می‌پرسید به او می‌گفتیم تو را لک‌لک از آسمان آورد، اما امروزه کودکان هوشیارتر از این هستند که این موضوع را بپذیرند. محققان می‌گویند کنجکاوی در مورد رابطه جنسی مرحله‌ای مهم در یادگیری کودکان است. تمامی کودکان در دوره‌ای از زندگی متوجه ارگان‌های جنسی خود می‌شوند.

در این مرحله هویت کودک شکل می‌گیرد. در ۲ سالگی توجه کودک به بدن دیگران هم جلب می‌شود. آموزش جنسی از همین سن و با آموزش نام ارگان‌های جنسی آغاز می‌شود. به مرور شرایطی پیش می‌آید که والدین می‌توانند در رابطه با این مسائل برای کودک بیشتر توضیح دهند، به عنوان مثال مادری که برای خرید نوار بهداشتی

به داروخانه می‌رود می‌تواند از فرصت و کنجکاوی دخترش استفاده کند و در رابطه با قاعدگی برای او توضیح دهد. وقتی می‌گوییم در مورد روابط جنسی به کودک بگویید منظور توضیح لذت جنسی نیست زیرا کودک هیچ درکی از آن ندارد. برعکس بیان این مساله می‌تواند باعث ترس او شود. اولین سوال‌ها معمولا با شیوه تولد شروع می‌شود.

برای کودکان ۳ تا ۷ سال کافی است که بگویید این تولد حاصل عشق والدین است. و پدر «تخم» این عشق را در دل مادر می‌گذارد. برای کودک بالای ۶ سال می‌توان از اسپرماتوروئیدها گفت. در سنین بالاتر که کودک به مرور در مدرسه با آناتومی بدن زن و مرد آشنا می‌شود باید توضیحات علمی‌تری داد

و از اسپرم و تخمک و لقاح صحبت کرد. گاهی پیش می‌آید که کودکی تصادفا متوجه رابطه جنسی والدین می‌َشود. در این شرایط نباید ترسید یا رفتاری ناگهانی انجام داد بلکه کودک را با آرامش به اتاقش برد و برایش توضیح داد که این عمل عشق‌بازی است و برای زن و مرد رنجی به دنبال ندارد بلکه باعث خوشحالی آنها می‌َشود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.