نحوه نگهداری موهای خاکستری + نوع آرایش این رنگ مو

نحوه نگهداری موهای خاکستری + نوع آرایش این رنگ مو

نحوه نگهداری موهای خاکستری

نحوه نگهداری موهای خاکستری و نوع آرایش آن مطلبیست که در زیر درباره آن گفتگو شده و مطالب بسیار جالب توجه ای برای شما خانم هایی که دارای موهای خاکستری میباشید ارائه شده است این موها طریقه بخصوصی برای رنگ کردن و آرایش دارند که در زیر به تمامی این موارد اشاره میکند و آموزش مربوط به این نوع رنگ کردن و آرایش کردن مختص به این نوع رنگ مو را برای شما ارائه داده ایم امیدوارم که از مطلب زیر لدت ببرید

هنر خاکستری کردن موها به شکلی زیبا را با روش‌های متخصصان ما و استفاده از محصولاتی که برای آرایش، درخشش و نرم کردن موها در نظر گرفته شده‌اند، بیاموزید.

هرکس یک نفر را می‌شناسد که موهای نقره‌ای گیرا و زیبایی داشته باشد علاوه بر دایان کیتون، امیلو هریس و بقیه ستارگانی که موهای نقره‌ای دارند. این خانم‌های مشهور، جذاب هستند(۷۱ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی ما می‌گویند که خانم‌هایی با موهای خاکستری می‌توانند جذاب باشند در حالیکه ۷۸ درصد همین را در مورد مردان می‌گویند). اما بر طبق یک مطالعه جدید در مجله “سالمندی و جامعه”، در حالیکه بسیاری از ما موهای خاکستری دیگران را تحسین می‌کنیم اما اغلب مخالف این هستیم که خودمان این ظاهر را امتحان کنیم. بسیاری از کارشناسان درباره علت آن فکر می‌کنند. ریتا هازن، مالک سالن زیبایی eponymous در نیویورک می‌گوید: خانمها برای جوان نگه داشتن ظاهر بدن و صورتشان، کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند. نباید فکر کنید که موهای خاکستری لزوما شما را مسن‌تر نشان می‌دهد.

دیانا لوئیس جویل، بنیانگذار Going Gray, Looking Great می‌گوید: این ظاهر می‌تواند برای هرکسی مناسب باشد. خانم‌ها اغلب به من می‌گویند که فکر می‌کنند موهای خاکستری به رنگ چشم یا پوستشان نمی‌آید. اما حقیقت این است که برای هریک از آن نظرات از پیش تعیین شده، یک مثال معکوس وجود دارد از کسی که با موهای خاکستری، فوق العاده بنظر می‌رسد.

مطالب زیر شامل چند نکته آموزشی و خلاقانه است که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که موهایتان را خاکستری کنید یا نه!

نحوه نگهداری موهای خاکستری
چرا مو تغییر می‌کند

دیوید بنک، مدیر مرکز پوست، جراحی زیبایی و لیزر در مونت کیسکو می‌گوید: فرایند خاکستری شدن مو که وقتی فولیکولها، دیگر ملانین تولید نمی‌کنند رخ می‌دهد توسط DNA تعیین می‌شود نه رژیم غذایی و عوامل دیگر. با اینکه تحقیق بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که ورزش ممکن است جلوی از دست دادن رنگدانه مو را بگیرد و استرس ممکن است این فرایند را تسریع کند اما این یافته‌ها در انسان‌ها تکرار نشده‌اند. بنابراین با اینکه بنظر می‌رسد موی هر رئیسی بعد از چند ماه کار کردن در اداره، خاکستری می‌شود اما هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه استرس علت آن است وجود ندارد. حتی ظاهرا میزان سرعتی که در آن، قسمت‌های خاصی از مو خاکستری می‌شوند(برای بعضی‌ها شقیقه و برای بقیه قسمت تاج مو) و میزان دقیق خاکستری شدن(سفید، زغالی و . . . ) بطور ژنتیکی از قبل تعیین شده است.

بنک توضیح می‌دهد: سر شما تقریبا ۱۰۰۰۰۰ فولیکول مو دارد که هرکدام بطور جداگانه کار می‌کنند. اگر ملانین یکی از آنها، تمام شود حتی اگر آن موی خاکستری را بکنید روی فولیکول های اطرافش، تاثیری نمی‌گذارد همچنین سبک زندگی شما نیز احتمالا بر رنگ آن، تاثیری ندارد.

نحوه نگهداری موهای خاکستری
چطور موهای خاکستری را آرایش کنیم

آیا برای کنار آمدن با موهای خاکستری‌تان آماده‌اید؟ پس این نکات را دنبال کنید:

تمام موهایتان را خاکستری کنید: اگر موهایتان را رنگ می‌کنید، خاکستری کردن موهایتان می‌تواند دشوار باشد. برای آسانتر کردن این کار از یک حرفه‌ای راهنمایی بگیرید. او ممکن است پیشنهاد کند که وقتی ریشه‌های خاکستری رشد کردند آنها را با رنگ‌های نیمه دائمی که یک رنگ بدون آمونیاک است و تا ۷۰ درصد موهای خاکستری را می‌پوشاند رنگ کنید. وقتی که برای نشان دادن موهای خاکستری‌تان آماده شدید فقط کافی است صبر کنید تا این رنگ از روی مویتان پاک شود(این رنگ تا ۲۸ مرتبه شستشو با شامپو دوام دارد).

نحوه نگهداری موهای خاکستری

مدل موی خاکستری

موهای نقره‌ای تان را درخشان کنید: موهای خاکستری معمولا از موهای دارای رنگدانه، خشک‌تر هستند بنابراین تمایل به وز خوردن دارند و اگر بخوبی از آنها مراقبت نکنید به آسانی کدر و بی‌جان بنظر می‌رسند. برای داشتن گیسوانی نرم و زیبا با درخششی دائمی، موارد زیر را امتحان کنید:

ــ شامپو رنگساژ آبی: از نرم کننده‌ها و شامپوهای رنگساژ آبی فقط ماهی یک یا دوبار برای جلوگیری از ایجاد تن بنفش در موهایتان استفاده کنید.

ــ موهایتان را مرتب نگه دارید: ایوت گونزالس که آرایشگر است پیشنهاد می‌کند یک مدل موی مدرن با لبه‌های تمیز برای خودتان انتخاب کنید. از آرایشگرتان بخواهید که از تیغ استفاده نکند زیرا می‌تواند باعث شود که انتهای موها نازک شود و کل مدل موی شما نامرتب بنظر برسد. هر مدل کوتاهی که انتخاب می‌کنید حتما هر ۶ تا ۸ هفته یکبار، نوک آن را کمی‌کوتاه کنید. اگر نوک موهای خاکستری به اندازه کافی و زود به زود کوتاه نشود، آشفته بنظر می‌رسد.

نحوه نگهداری موهای خاکستری

ــ از موهای با ارزشتان محافظت کنید: آلاینده‌های محیط زیست و اشعه UV می‌تواند هر رنگ مویی از جمله موهای خاکستری تقریبا بدون رنگدانه را بی جان و کدر کند. بنابراین حداقل یک روز در میان(برای جلوگیری از تجمع مواد شیمیایی روی موها)آنها را با یک شامپوی مرطوب کننده و نرم کننده حاوی آنتی اکسیدان که به حفاظت در مقابل اشعه UV و آسیب‌های زیست محیطی کمک می‌کند، بشویید.

نحوه نگهداری موهای خاکستری

ــ رنگساژ نقره‌ای: موهای خاکستری حتی با وجود استفاده از محصولات مناسب نیز می‌توانند تن زرد پیدا کنند بنابراین ماهی یک یا دو بار، موها را با یک شامپو رنگساژ نقره‌ای کف مالی کنید.

نحوه نگهداری موهای خاکستری

ــ موهایتان را سبک کنید: کرم‌های سنگین، واکس‌ها و سرم‌های چرب را کنار بگذارید. کتی گالوتی که در سالن “روسانا فرتی” کار رنگ مو انجام می‌دهد می‌گوید: آنها می‌توانند موهای خاکستری را بپوشانند و ظاهر مو را کثیف نشان دهند. برای جلوگیری از وز شدن مو از یک اسپری براق کننده بدون الکل استفاده کنید زیرا الکل باعث خشکی مو می‌شود.
رنگ آرایش مناسب برای موهای خاکستری

به موهایتان، با لباس و آرایش مناسب، جلوه بیشتری دهید و شاهد تعریف و تمجید دیگران باشید. گالوتی می‌گوید: وقتی شما یک خانم واقعا جذاب با موهای خاکستری می‌بینید اغلب لباس‌هایی به رنگ زغالی و نقره‌ای پوشیده است که باعث می‌شود موهای خاکستری‌اش بیشتر بچشم بیاید.

لازم نیست کمد لباستان را به آن خانواده رنگ محدود کنید اما مشکی، سفید، سایه‌های خاکستری و رنگ‌های جواهر(یاقوتی قرمز، آبی یاقوتی و بنفش تیره) بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. از رنگ‌های خاکی مانند بژ و زیتونی که می‌توانند از جذابیت موهای شما بکاهند، استفاده نکنید. اگر قصد دارید موهایتان را خاکستری کنید باید به فکر آرایش صورتتان باشید زیرا موهای خاکستری معمولا چهره شما را کسل و خسته نشان می‌دهد. بهترین جا برای شروع، رنگ پوستتان است. گونزالس پیشنهاد می‌کند: به دنبال رنگ‌هایی مانند زردآلویی، هلویی و گل رزی باشید نه رنگ‌های بژ و قهوه‌ای. آنها رنگ پوست شما را در کنار موهای خاکستری، تیره می‌کنند. مهمتر از همه: ابروهایتان را تمیز کنید. موهای ناموزون و زائد را بکنید(موهای خاکستری که زبر و زمخت شده‌اند) و با یک مداد خاکستری مایل به قهوه‌ای به کمان ابرویتان، شکل دهید بطوری که کاملا مشخص باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.