نقش ویتامین D در ابتلا به مشکلات روده

نقش ویتامین D در ابتلا به مشکلات روده

از تاثیرات مختلف ویتامین D بر سلامتی تان چه میزان اطلاع دارید؟ کاهش این ویتامین در بدن عوارض جبران ناپذیری دربردارد. سندرم روده تحریک‌پذیر با کاهش این ویتامین در بدن مصرف کنندگان ایجاد خواهد شد. عوامل غذایی و استرس می توانند علائم این سندروم را در بدن تشدید کنند.

یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در BMJ Open Gastroenterology نشان می‌دهد بسیاری از کسانی که مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر هستند، کمبود ویتامین D دارند. این اختلال عملکردی مزمن و ناتوان‌کننده دستگاه گوارش، ۹ تا ۲۳ درصد مردم جهان را آزار می‌دهد و چرایی و چگونگی ابتلا به این بیماری هنوز ناشناخته شده است. البته دانشمندان امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که عوامل غذایی و استرس، علائم آن را بدتر می‌کنند.

گروهی از محققان دانشگاه شفیلد در این مطالعه، به بررسی رابطه بین سطح ویتامین D و شدت علائم سندرم روده تحریک‌پذیر پرداختند و به نتایج تازه‌ای دست پیدا کردند. در واقع، نتایج نهایی این مطالعه نشان داد ۸۲ درصد از ۵۱ بیمار مبتلا به این سندرم، دچار کمبود ویتامین D هستند. دکتر برنارد کورف، مسئول این مطالعه، می‌گوید:«داده‌های به‌دست‌آمده، بینش تازه‌ای را نسبت به این بیماری فراهم می‌کنند و مهم‌تر از آن، راه جدیدی برای کنترل و مدیریت آن پیش پای ما می‌گذارد». به نظر ویکی گرانت، یکی از محققان دیگر که خودش مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر بوده است، استفاده از مکمل‌های ویتامین D۳ می‌تواند تاثیر مثبتی در بهبود این مشکل داشته باشد.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید:

علائم شایع کمبود ویتامین های مختلف در بدن


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *