هراس بیماران از انجام کولونوسکوپی

هراس بیماران از انجام کولونوسکوپی

برخی افراد از انجام کولونوسکوپی هراس دارند و می ترسند این روش تشخیصی باعث آزار و اذیت آن ها از ناحیه مقعد شود. برخی مشاوره ها و راهنمایی های پزشکی به کاهش استرس این افراد کمک خواهد کرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

تصور اشتباه: کولونوسکوپی واقعا وحشتناک و آزاردهنده است کولونوسکوپی، برخلاف باور رایج در میان مردم، آن‌قدرها هم وحشتناک نیست و نباید از انجام دادن آن ترسید. این روش که توسط پزشکان برای تشخیص و درمان مشکلات احتمالی در کولون و رکتوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا فقط بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

نکته مهم این است که موقع به‌کارگیری این روش، داروی مخصوصی به بیمار داده می‌شود تا او را خواب‌آلوده کند. بنابراین،‌ فرد مورد نظر با درد و رنج شدیدی مواجه نمی‌شود. با توجه به این نکات، باید گفت که عدم آمادگی و ترس پیشینی افراد از کولونوسکوپی است که باعث رنجش آنان می‌شود. افرادی که می‌خواهند کولونوسکوپی را انجام بدهند، باید یک روز قبل از آن، کولون را خالی نگه دارند و برای این کار از مایعات ملیّن استفاده کنند. در روزهای منتهی به کولونوسکوپی هم بهتر است که حجم مایعات را در رژیم غذایی افزایش داد. مشورت با پزشک نیز می‌تواند کار مثبتی باشد، چون گزینه‌های متناسب با شرایط هر فرد را می‌شناسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *