هشدارهای پزشکی برای ظروف پلاستیکی

هشدارهای پزشکی برای ظروف پلاستیکی

 

ظروف پلاستیکی عوارض جانبی زیادی برای سلامتی ما دربردارند بهتر است بدانید باعث بروز اختلالات تناسلی، افزایش فشار خون،  بی خوابی، خستگی و حتی سرطان در افرادی می شوند که مواد غذایی درون این ظروف را میل میکنند.

دانشمندان با بررسی غذاهایی که در ظرف‌های پلاستیکی نگهداری می‌شوند و تاثیری که بر بدن انسان می‌گذارند، به این نتیجه رسیدند که رابطه‌ای بین خوردن این غذاهایی که درون ظرف‌های پلاستیکی نگهدرای می‌شوند، فشار خون بالا و مقاومت در برابر انسولین وجود دارد. این محققان معتقدند فتالاتی که برای استحکام ظرف‌های پلاستیکی و نگهداری غذاهای فرآوری‌شده استفاده می‌شود،در این رابطه موثر است. در واقع با هر ۱۰ باری که فتالات وارد بدن انسان می‌شود، ۱.۱ میلی‌متر جیوه در فشار خون انسان بیشتر می‌شود. این متخصصان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از مضرات فتالات این ظرف‌های نگهدارنده باید نکاتی را درباره مصرف آن‌ها رعایت کرد. مثلا نباید هرگز غذاهایی که در ظرف‌های نگهدارنده پلاستیکی قرار دارندیا پوشش پلاستیکی دارند را در مایکروویو قرار داد. نباید ظرف‌های نگهدارنده پلاستکی را در ماشین ظرف‌شویی قرار داد. آنان با بررسی نمونه‌های خون و ادرار افراد مختلف این میزان تاثیرگذاری را اندازه‌گیری کرده‌اند. در این بررسی رژیم غذایی، فعالیت جسمانی، جنسیت، نژاد و قومیت، درآمد و عوامل مستقل دیگری که با مقاومت در برابر انسولین و فشار خون بالا مرتبط بود را در نظر گرفته بودند.

طی سال‌های گذشته، پلاستیک به دلیل مزایای زیادی که داشت، بسیار استفاده می شد. پلاستیک عایق حرارتی و الکتریکی مناسب و در عین حال سبک و نشکن است، در برابر حلال‌های شیمیایی مقاوم است، قابلیت رنگ‌پذیری دارد و قارچ یا کپک هم نمی‌زند.

این در حالی است که مواد موجود در ظروف پلاستیکی خطرات بالقوه‌ای برای سلامت دارد.

مصرف ظروف پلاستیکی می تواند باعث ابتلا به بیماری های مختلفی مانند: بی خوابی، خستگی و حتی سرطان شود.

 

تاثیر پلاستیک بر سلامت

بیسفنول، ماده سمی است که موجب بسیاری از ناهنجاری‌های غیرقابل جبران در بدن می‌شود که بعضی از آنها عبارتند از:

– بلوغ زودرس و رشد بیش از اندازه سینه در دختران جوان

– به وجود آمدن رفتارها و خلق و خوی جنس مخالف در شخص

– تغییر عملکرد هورمون‌ها و کاهش ترشح هورمون تستوسترون

– بزرگ شدن غده پروستات در مردان

– کم شدن تعداد و کیفیت اسپرم مردان

– تغییر فعالیت سیستم ایمنی بدن

– تغییرات خلق و خو و بروز تندخویی و پرخاشگری

– همچنین زنان بارداری که در معرض دائم این ماده قرار می‌‌گیرند، بیشتر صاحب فرزند پسری می‌‌شوند که دچار اختلالات تناسلی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *