هشدارهای پزشکی در مورد رژیم غذایی آمریکایی

هشدارهای پزشکی در مورد رژیم غذایی آمریکایی

 

از عوارض و مضرات پیروی از رژیم غذایی آمریکایی چه میدانید؟ این سبک تغذیه ای می تواند شما را مستعد ابتلا به سرطان کولون بکند چون فاقد فیبر است و پروتئین و چربی فراوانی دربردارد به راهنمایی های تغذیه ای درباره این رژیم دقت کنید.

محققان بعد از مقایسه رژیم غذایی آمریکایی‌ها و آفریقایی‌ها اعلام کردند احتمال ابتلا به سرطان کولون در افرادی که از رژیم غذایی آمریکایی تبعیت می‌کنند بیشتر است. طبق بررسی‌های انجام شده رژیم آمریکایی غنی از پروتئین و چربی است در حالی که رژیم‌های آفریقایی و آسیایی فیبر بیشتری دارد و همین مساله جلوی ابتلا به سرطان کولون را می‌گیرد.

محققان دانشگاه پیترزبورگ و کالج سلطنتی لندن در تحقیقی که مشروح آن در نیچر منتشر شد به مدت ۲ هفته رژیم غذایی ۲۰ آمریکایی و ۲۰ آفریقایی را زیر نظر گرفتند. به آمریکایی‌ها رژیم آفریقای غنی از فیبر و کم‌چرب داده شد و به آفریقایی‌ها رژیم‌ غذایی پرپروتئین و پرچرب.

در طول ۲ هفته نمونه‌هایی از بافت کولون افراد گرفته و با قبل از آغاز آزمایش مقایسه شد. نتایج نشان داد التهاب دستگاه گوارش در آمریکایی‌هایی که رژیم آفریقایی گرفته بودند کمتر و در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان در آنها پایین آمده بود و در عوض نشانه‌های اولیه التهاب در دستگاه گوارش آفریقایی‌ها نمایان بود.

محققان توصیه می‌کنند برای کاهش علائم خطر و احتمال ابتلا به سرطان کولون میزان فیبر مصرفی خود را افزایش دهید. در حال حاضر سرطان کولون از جمله بیماری‌های کشنده شایع در کشورهای صنعتی و چهارمین دلیل مرگ در دنیاست که سالانه ۵۰۰ هزار نفر را به دام خود می‌‌کشد. میزان ابتلا به این بیماری در آفریقا و آسیا به مراتب کمتر از آمریکاست.

این برنامه غذایی تاسف‌بار که فاقد مواد مغذی ضروریست، می‌تواند به آسانی با خوردن غذاهای سالم‌تر بهبود یابد. میوه‌ها و غذاهای تصفیه شده، سبزیجات، غلات کامل، و سایر محصولات غذایی که کمتر فرآوری شده‌اند، حاوی مقادیر فراوانی آنتی‌‌اکسیدان و مواد مغذی دیگرند. آن‌ها همچنین فاقد شکرهای افزودنی، چربی‌ها، نشاسته یا سدیم هستند. این غذاهای طبیعی و سالم، حاوی مواد مغذی ضروری، مانند پتاسیم و فیبر هستند، که به بدن کمک می‌کنند تا در برابر بیماری‌های مزمن مقاومت نموده، به هضم غذا کمک شایانی کرده، و حتی رشد عضلات و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می‌بخشند. به گفته‌ی وزارت بهداشت و درمان امریکا، متوسط سرانه‌ی برنامه غذایی آمریکایی‌ها فاقد جذب چنین مواد مغذی مفیدی می‌باشد. به‌علاوه، جذب اندکِ پتاسیم، مواد غذایی فیبردار، کلسیم، و ویتامینD به “نگرانی سلامت عمومی” بدل شده است. اضافه نمودن این مواد مغذی به رژیم غذایی (و اطمینان از مصرف کافی آنها) به بازیابی عضلانی پس از ورزش، بهبود هضم، و به طور کلی حفظ سلامت کمک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *