همه چیز در مورد شکلات‌های تلخ

همه چیز در مورد شکلات‌های تلخ

 

شکلات‌های تلخ ویژگی های درمانی مختلفی برای بدنمان دربردارند. می خواهیم به بررسی مزایای مصرف انواع شکلات های تلخ بپردازیم. اگر می خواهید هورمون شادی در بدنتان ترشح شود و استرستان کاهش پیدا کند می توانید شکلات تلخ میل کنید.

آیا می‌دانید از بین انواع شکلات‌های تلخ، شیری و سفید، کدام سلامت‌تر و دارای ارزش تغذیه‌ای بیشتری هستند؟ درست حدس زدید! شکلات تلخ. شکلات‌های تلخ بالای ۷۵ درصد دارای قند و چربی کمتری هستند. شکلات تلخ، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهایی است که می‌توانند به کاهش فشار و کلسترول خون کمک کنند.

کافئین موجود در شکلات می‌تواند باعث بهبود خلق وشرایط روانی افراد شود. ضمن اینکه همین کافئین می‌تواند ما را برای مدت زمان بیشتری هوشیار نگه دارد. کاکائوهای سفید، حاوی کره کاکائو هستند و به‌همین دلیل هم رنگشان روشن است. کره کاکائوی موجود در کاکائوهای سفید باعث شده است که این محصولات دارای حجم بالاتری از چربی نسبت به شکلات‌های تلخ باشند. آیا می‌دانید چرا شکلات، جزو خوراکی‌های عاشقانه محسوب می‌شود و بیشتر زوج‌های جوان آن را به هم هدیه می‌دهند؟ زیرا این خوراکی، حاوی ترکیبات شیمیایی فراوانی است که می‌توانند به‌طور مستقیم بر مغز ما تاثیر بگذارند و باعث ترشح هورمون‌های شادی در بدن شوند.

 با وجود شهرت بدی که در افزایش وزن دارد تعدادی از خواص درمانی مرتبط با این ماده غذایی خوشمزه وجود دارد. شکلات از دانه تئوبروما درخت کاکائو ساخته شده است. اولین استفاده از شکلات به تمدن Olmec در Mesoamerica باز می گردد. پس از کشف قاره آمریکا، شکلات در اروپا بسیار محبوب شد و تقاضا برای آن افزایش یافت و اکنون شکلات به یک محصول فوق العاده محبوب غذایی تبدیل شده که میلیون ها نفر در هر روز برای طعم منحصر به فرد، غنی و شیرین آن افراط می کنند.

افرادی که شکلات دوست دارند همیشه استرس دارند که سلامتی خود را تهدید کرده اند. این در حالی است که خوردن کمی شکلات طی هفته می تواند تأثیرات بی نظیری برای بدن در پی داشته باشد.

مطالعات بسیاری ثابت می کنند که شکلات تیره یک خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان است که نباید از هیچ رژیم غذایی حذف شود. همچنین شکلات حاوی مقدار بالایی فلاونوئیدهاست که این آنتی اکسیدان های بسیار قوی از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *