هورمون مربوط به دیابت نوع دو کودکان کشف شد

هورمون مربوط به دیابت نوع دو کودکان کشف شد

کشف هورمون دیابت نوع ۲ کودکان

کودکان مبتلا به دیابت نوع ۲ به بیماری های زیادی مبتلا می شوند دانشمندان طی تحقیقات جدیدشان به هورمونی که باعث ایجاد دیابت نوع ۲ در کودک می شود پی برده اند.

اخیرا محققان مؤسسه تحقیقاتی سابان، در لس‌آنجلس دریافتند که لپتین، که نوعی هورمون تولید شده توسط چربی و تنظیم‌کننده انرژی در بدن است، مانع از رشد رابط‌های عصبی بین مغز و لوزالمعده در دوران پیش از تولد می‌شود. این یافته‌ها، می‌تواند دلیل ابتلای کودکانی که مادرانی چاق دارند را به دیابت نوع دوم توجیه کند.

سیستم عصبی هر شخصی از دو شاخه سمپاتیک و پاراسمپاتیک تشکیل شده است که با کنترل مستقیم ترشح انسولین توسط لوزوالمعده، سطح تعادل گلوکز را در بدن حفظ می‌کند. اما هورمونی به نام لپتین مانع برقراری ارتباط بین این سلسله اعصاب و لوزوالمعده می‌شود و دیابت نوع دوم را به وجود می‌آورد. این تحقیقات آزمایشگاهی نشان دادند که مغز موش‌هایی که در دوران جنینی،

و در کلیدی‌ترین دوران رشد یعنی پیش از تولد، در معرض لپتین قرار گرفته است، دچار نقص در رشد اعصاب ارتباطی بین مغز و لوزوالمعده شده است که باعث عدم تعادل دائمی انسولین در بدن می‌شود. از آنجایی که هورمون لپتین توسط سلول‌های چربی تولید می‌شود، کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری دچار چاقی بوده‌اند بیشتر در معرض این ماده قرار می‌گیرند و بنابراین خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و چاقی را تا ابد با خود به همراه دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *