مواردی که باید در تمرین با نیمکت به آن توجه کرد

فواید ورزش با نیمکت: وقتی در ورزش هایی که انجام میدهیم از نیمکت استفاده کنیم فواید ورزش را زیادتر میکند برخی از نیمکت ها صاف هستند و برخی دیگر افقی برخی همانند صندلی های باریک با پستی های بلند به شکل عمودی و برخی دیگر تنظیم می شوند و برخی دیگر شیب بلند کردن وزنه به زمین انداختن هالتر تمرین با وزنه های خیلی سنگین علم ورزش یار کمی در ورزش آنها قابل تغییر است

 

فواید ورزش با نیمکت:در اینجا به چند نکته در تمرین با نیمکت اشاره می کنیم:

  • تمرین با شیب های مختلف نیمکت را به ویژه در حرکت پرس سینه تجربه کنید. با چند درجه شیب نیمکت به سمت بالا امکان کار روی بخش بالای عضله ی سینه ای را به دست می آورید. با شیب دادن نیمکت به سمت پایین، حرکت روی بخش پایینی عضله ی سینه ای متمرکز می شود. در صورت تمایل می توانید زاویه ی شیب نیمکت را تغییر دهید.
  • برای حمایت از بدنتان از نیمکت استفاده کنید. وقتی وزنه را بالای سر می برید یا کرل جلو بازو انجام می دهید محل نشستن تان را به وضعیت قائم تغییر دهید. با این کار علاوه بر حمایت از عضلات پشت، تمرینات موثرتری نیز انجام می دهید. دیگر نمی توانید از طریقجلو و عقب بردن بدنتان، دمبل را بالا ببرید و فقط به قدرت عضلات دوسر بازویی تان متکی هستید. یادتان باشد که هنگام کار با وزنه های سنگین از قوس دادن پشت تان جدا خودداری کنید.
  • از نیمکت وزنه برداری فقط برای یک منظور استفاده کنید: وزنه برداری. در خانه برای تعویض لامپ اتاق روی آن نایستید یا در باشگاه بدن سازی روی آن چرت نزنید. هیچ وقت در تمرینات ایروبیک از آن به عنوان تخته ی استپ استفاده نکنید.
  • کف پای خود را کاملا روی زمین یا نیمکت (هر کدام که راحت تر است) قرار دهید. برای سخت تر شدن تمرینات شکم می توانید پاهایتان را بالا نگه دارید.

یادتان باشد که برای تمرینات نیمکت واقعا وجود نیمکت ضروری نیست. می توانید از فیزیوبال که نوع ضخیم تر و محکم تر توپ های کنار دریاست استفاده کنید. اجرای حرکات قدرتی در حالت نشسته یا دراز کشیده روی توپ، عضلات شکمی را برای جلوگیری از غلتیدن و افتادن شما از روی توپ تحت فشار زیادی قرار می دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.