برطرف کردن خارش پوستی

برطرف کردن خارش پوستی

برخی وقت ها خارش پوست شدت زیادی پیدا میکند و باعث شکایت مبتلایان به این بیماری پوستی می شود. برخی درمان های خانگی ساده به این افراد کمک خواهند کرد و در از بین بردن این عارضه به آن ها کمک خواهند کرد. برخی راهنمایی های پزشکی را در این زمینه مرور خواهیم کرد.

پروریتوس، یک اصطلاح پزشکی است که برای خارش شدید پوستی به‌کار می‌رود. برخی روش‌های درمانی مختص سرطان باعث پروریتوس می‌شوند و فرد را واقعا آزار می‌دهند. بنابراین برای جلوگیری از خارش شدید پوست، نکات زیر را رعایت کنید: فقط از آن دسته محصولات بهداشتی پوست استفاده کنید که برای پوست‌های حساس ساخته شده‌اند. اگر نمی‌دانید باید چه محصولات آرایشی و بهداشتی خاصی را انتخاب کنید، حتما با پزشک مشورت کنید.

از محصولاتی که حاوی عناصر بر پایه فلز هستند دوری کنید، مثل تالکوم و آلومینیوم که در دئودورانت‌ها به‌کار می‌روند. از محصولات حاوی الکل و منتول هم نباید استفاده کنید، چون همگی اثر تحریک‌کننده پرتودرمانی را افزایش می‌دهند. به پوست بعد از پرتودرمانی، نشاسته ذرت بزنید. فقط این کار را زمانی انجام بدهید که پوست خشک باشد. از مرطوب‌کننده‌های غنی و خاصی استفاده کنید که اصلا تحریک‌کننده نیستند و این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید. از مواد شوینده لباس‌شویی یا ورقه‌های خشک‌کن که معطر هستند، اصلا استفاده نکنید. به‌جای این محصولات محرک، محصولاتی را انتخاب کنید که مخصوص پوست‌های حساس یا برای کودکان ساخته‌شده‌اند. اگر نمی‌توانید خارش پوست را با رعایت این نکات کنترل کنید و بیش از حد اذیت می‌شوید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا راه‌حل مناسب شما را پیدا کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.