ویروس هپاتیت B و مشکلات کبدی

ویروس هپاتیت B و مشکلات کبدی

از عوارض منفی هپاتیت B بر سلامت کبد چه میدانید؟ این بیماری خطرناک در ایجاد سرطان کبد در مبتلایان تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت. ویروس هپاتیت B در بروز سیروز کبدی تاثیرات مهمی خواهد گذاشت. برای پیشگیری از پیشرفت مشکلات کبدی می توانید از روش های درمانی موثر کمک بگیرید.

هپاتیت B برای برخی افراد، یک بیماری کوتاه است، اما برای افراد دیگر می‌تواند به یک بیماری طولانی‌مدت و مزمن تبدیل شود. حتی این امکان وجود دارد که درنهایت فرد را با مشکلات جدی کبدی، مثل سیروز کبدی و سرطان کبد مواجه کند. با توجه به همین پیش‌زمینه، گروهی از محققان در یکی از مطالعات اخیر به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به سرطان کبد، حتی بعد از نابود شدن ویروس هپاتیت B، باقی می‌ماند. آنان به همین دلیل معتقدند که افراد مبتلا به این بیماری‌ها باید همچنان تحت نظر قرار بگیرند. گزارشی از این مطالعه در Alimentary Pharmacology & Therapeutics منتشر شده است. محققان اعلام کردند که نمی‌دانند چرا از بین رفتن ویروس هپاتیت B، بر خطر ابتلا به سرطان کبد تاثیری نمی‌گذارد. با این‌حال، فکر می‌کنند که این مساله احتمالا به چند عامل بستگی دارد.

یکی از دلایل می‌تواند آمیختگی DNA ویروس هپاتیت B در ژنوم سلول‌های کبدی باشد. این آمیختگی در اوایل دوران ابتلا به عفونت اتفاق می‌افتد و می‌تواند بعد از این‌که ویروس از جریان خون پاک شد، باز هم باقی بماند. دکتر پرابو گاندر، مسئول مطالعه، می‌گوید: «با توجه به این‌که خطر ابتلا به سرطان کبد هنوز در میان کسانی وجود دارد که به نظر می‌رسد درمان شده‌اند، بنابراین این افراد باید همچنان تحت نظر باشند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.