پای گوشت و سیب زمینی سرخ شده را همراه با شیر اینگونه تهیه کنید!

پای گوشت و سیب زمینی سرخ شده را همراه با شیر اینگونه تهیه کنید!

طرز تهیه پای گوشت و سیب زمینی سرخ شده

مطلب زیر طرز تهیه پای گوشت و سیب زمینی سرخ شده را برای شما قرار داده است که شما میتوانید از این پای بعنوان یک شام بسیار عالی و خوشمزه استفاده کنید امیدوارم که طعم این پای را دوست داشته باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
هویج ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۴ عدد
شیر ۱ لیوان
آرد ۱ قاشق غذاخوری
کره ۴ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۲ عدد
نخود فرنگی ۱/۲ لیوان

 

پای گوشت و سیب زمینی

 

پیاز و هویج را ریز خرد کنید؛ سپس در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند. پس از اینکه پیاز و هویج نرم شدند گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس نخودهای پخته ، نمک و فلفل اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.آرد و روغن را داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید. نصف شیر را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید. سپس این سس را به مایه گوشت اضافه و مخلوط کنید.

سیب زمینی ها را پوست بکنید و با مقداری آب بپزید سپس با گوشت کوب خوب له کنید. سیب زمینی له شده را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس نصف لیوان شیر ، نمک و فلفل را کم کم به آن اضافه نمایید و هم بزنید. وقتی مواد خوب یکدست و غلیظ شدند ۲ قاشق غذاخوری کره اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مایه گوشت را داخل ظرف بریزید و پخش کنید. سپس پوره سیب زمینی را روی مایه گوشتی بریزید و با قاشق فشار دهید تا خوب پرس شود. زرده های تخم مرغ را با قلمو روی سیب زمینی ها بزنید و در پایان ۲ قاشق غذاخوری کره باقی مانده را خرد کنید و روی مواد بریزید.

پای گوشت را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه ( بسته به نوع فر ) قرار دهید. پس از اینکه روی پای برشته و طلایی شد از فر خارج کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس برش بزنید و سرو نمایید.نکته ها : میتوانید بجای گوشت چرخ کرده از سویا ، مرغ ، قارچ و … نیز استفاده کنید. در صورت تمایل برای طعم قوی تر میتوانید ۲ حبه سیر به مایه گوشتی اضافه کنید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۸۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پای و تارت, خوراک
مواد لازم : آرد, پیاز, زرده تخم مرغ, سیب زمینی, شیر, گوشت چرخکرده, نخود سبز, هویج


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.