پخت عدس پلو با تن ماهی با استفاده از کشمش پلویی

پخت عدس پلو با تن ماهی با استفاده از کشمش پلویی

طرز پخت عدس پلو با تن ماهی

شما میتوانید با استفاده از تن ماهی غذاهای بسیار خوشمزه ای را میتوانید تهیه کنید در زیر طرز پخت عدس پلو  با تن ماهی بسیار خوشمزه ای را به شما آموزش داده ایم که میتوانید با استفاده از کشمش پلویی این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

مواد لازم

عدس ۱ لیوان
برنج ۳ لیوان
تن ماهی ۱ قوطی
سیر ۲ حبه
پیاز ۱ عدد
کشمش نصف لیوان
زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم

 

پخت عدس پلو با تن ماهی با استفاده از کشمش پلویی

عدس ها را از شب قبل در آب ولرم خیس کنید. عدس ها را باچند لیوان اب داخل قابلمه بریزید و بپزید تا آب عدس تمام شود ( دقت کنید که عدس باید بپزد اما له نشود ).پیاز و سیرها را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس ماهی و عدس را به ان اضافه کنید و کمی تفت دهید ، کمی زردچوبه و نمک و فلفل اضافه کنید و از روی حرارت بردارید .

برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت در مقداری اب و نمک خیس دهید. سپس با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با اب ولرم ابکشی کنید ( برنج را زمانی ابکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف ان نرم و مغز ان کمی خام باشد ).

ته قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه قرار دهید ( نان لواش یا برش سیب زمینی ) و یک لایه برنج روی ته دیگ ها بریزید . روی لایه برنج مخلوط ماهی و عدس بریزید و به همین صورت لایه لایه قابلمه را پر کنید. حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند ،سپس حرارت را کم کنید و ۱ لیوان مخلوط اب و نمک و روغن روی برنج بدهید و بگذارید برنج دم بکشد. سپس عدس پلو را در ظرف بکشید و با کشمش سرخ شده تزئین و سرو کنید.

نکته : بجای تن ماهی از ماهی هم میتوانید استفاده کنید ، استفاده از کشمش اجباری نیست و سلیقه ای میباشد ، همچنین اگر بوی سیر را دوست ندارید میتوانید سیر را نیز حذف کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۸۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, پیاز, تن ماهی, سیر, عدس, کشمش


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *