پیشگیری از شدت یافتن علائم و نشانه های پیری

پیشگیری از شدت یافتن علائم و نشانه های پیری

برای جلوگیری از پیشرفت علائم و نشانه های پیری زودرس بهتر است از  مصرف قندها و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده پرهیز کنید. همچنین تمرینات ورزشی را ترک نکنید و از بروز چاقی و اضافه وزن در بدنتان پیشگیری کنید.

کسانی که از قندها و کربوهیدرات‌های زیادی در رژیم غذایی استفاده می‌کنند، باید بدانند که این کار می‌تواند به گلیکاسیون در پوست منجر شود. گلیکاسیون در پوست زمانی اتفاق می‌افتد که مولکول‌های قند به کلاژن می‌چسبند و در ادامه استحکام و انعطاف‌پذیری کلاژن را از بین می‌برند. این وضعیت درنهایت قابلیت ارتجاعی پوست را ضعیف می‌کندو پوست را در مقابل صدمات ناشی از نور خورشید آسیب‌پذیر می‌سازد. معمولا میزان نان سفید، برنج سفید و سیب‌زمینی در رژیم غذایی این افراد زیاد است. بنابراین، اگر شما هم فکر می‌کنید که یکی از همین افراد هستید، هرچه زودتر مصرف قندها و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده را کاهش بدهید.

خودداری از ورزش کردن

کسانی که هیچ وقت نمی‌خواهند ورزش کنند، اصلا نباید از ظاهر شدن علائم پیری زودرس در پوست صورت خودشان ناراحت شوند. ورزش کردن منظم با شدت متوسط، دو فایده مهم برای بدن ما دارد: بهتر کردن جریان خون در کل بدن (از جمله صورت) و تقویت سیستم ایمنی بدن. علاوه بر این، ورزش کردن می‌تواند کاری کند که صورت شما جوان‌تر از سن تقویمی‌تان به نظر برسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *