کرونا چیست؟راه های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا

راه های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا

همه چیز در مورد کرونا ویروس

ویروس کرونا که با نام علمی (COVID-۱۹) نیز آن را هزاران بار در خبرها و شبکه های اجتماعی شنیده و خوانده ایم. یک بحران جهانی در سال ۲۰۲۰ میلادی (اواخر سال ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹) در جهان و ایران به شمار می آید.

کرونا خطرناک است چون سرعت شیوع بسیار بالایی نسبت به خیلی از بیماریهای مشابه دارد. در واقع کووید ۱۹ در ابتدا علائمی شبیه به آنفلوانزا و سرماخوردگی دارد.

علائمی همچون گلورد، سردرد، کمی سیستم گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد، تب و لرز، سرفه خشک و تنگی نفس.

ممکن است همه، تمام این علائم را همزمان نداشته باشند و باعث شود که بی توجه باشند به این بیماری و عدم پیگیری جهت درمان، بیماری را در بدنتان سخت تر می کند.

با توجه به اینکه کرونا ویروس، یک بیماری جدید به شمار می آید اطلاعات کاملا دقیقی در این مورد در دنیا و پژوهشگران وجود ندارد و ممکن است برخی از این اطلاعاتی که ما (روزنه آنلاین) یا رسانه های دیگر در اختیارتان می گذاریم با تغییر و اصلاحاتی روبرو شود .

در کل برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس حتما موارد زیر را رعایت کرده و به کسانی که دسترسی کمتری به این قبیل مطالب علمی و پزشکی دارند ارسال کنید تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنیم.


پیشگیری از بیماری کرونا

۱- سیستم ایمنی بدنتان را با مصرف مواد غذایی مفید ماننده میوه، سبزی جات و گروه های غذایی ضروری برای بدن بالا ببرید تا اولا به این ویروس مبتلا نشوید و یا اگر مبتلا شدید بدنتان مقاوم باشد تا بتواند با کرونا بجنگد و در نهایت از بدنتان خارج شود.

۲- مصرف مایعات گرم و آب باعث میشود آب بدنتان همیشه تامین شده و به دفع سموم، بیماری ها، میکروب ها و ویروس های احتمالی که ممکن است در بدنتان وجود داشته باشد، کمک مهمی بکند.

۳- تا می توانید از خانه خارج نشوید، خارج شدن از منزل باعث میشود در صورتی که ناقل بیماری باشید و خودتان حتی مطلع نباشید، چندین نفر دیگر را مبتلا کنید. و یا بلعکس با کسانی ارتباط برقرار کنید که آن ها ناقل ویروس کرونا باشد و شما و خودشان بی اطلاع باشند و این بی اطلاعی باعث انتقال به شما و در نهایت به اعضای خانواده تان خواهد شد.

۴- در صورتی که به ناچار مجبور به بیرون رفتن برای خرید کالاهای ضروری و … شدید با فاصله ۲ متر از دیگران قرار بگیرید. با کسی به هیچ عنوان دست ندهید و با هیچکسی روبوسی نکنید.

۵- سیگار، قلیان، مواد مخدر و … باعث ضعیف شدن ریه می شود. در صورت امکان استعمال نفرمایید.

۶- هر کالایی که از بیرون می خرید با مایع ظرفشویی یا دستشویی بشویید.

۷- ویروس کرونا روی برخی از سطوح تا ۱۵ روز زنده می ماند. پس حتما دستکش و ماسک استفاده کنید.

۸- تا می توانید از دست زدن به سطوح بیرون از خانه جلوگیری کنید، اشیا و سطوحی که با آن‌ها سروکار دارید را دائماً پاک و ضدعفونی کنید.

۹-از لمس کردن چشم، بینی و دهان خودتان اجتناب کنید

۱۰-در صورت سرفه یا عطسه دستمال کاغذی جلوی دهان و بینی خودتان بگیرید و سپس آن دستمال را به سرعت دور بیندازید.


پروسه پوشیدن، استفاده، درآوردن و دور انداختن ماسک به چه صورت است؟

  • به یاد داشته باشید استفاده از ماسک، تنها برای کادر درمان، افرادی که از فرد بیمار نگه­داری می‌­کنند، و نیز فرد دارای علائم تنفسی (مانند سرفه و تب) ضروری است.
  • قبل از برداشتن ماسک، دستان خود را توسط شوینده‌­های پایه الکلی یا آب و صابون تمیز کنید.
  • ماسک را گرفته و بررسی کنید سوراخ یا پارگی نداشته باشد.
  • قسمت فوقانی ماسک (محل قرارگیری نوار فلزی) را پیدا کنید.
  • مطمئن شوید که قسمت درست (یعنی قسمت رنگی) ماسک به سمت بیرون قرار گرفته است.
  • ماسک را روی صورت خود قرار دهید. نوار فلزی یا لبه سفت ماسک را فشار دهید تا قالب بینی شما شود.
  • لبه تحتانی ماسک را پایین بکشید تا دهان و چانه شما را بپوشاند.
  • بعد از استفاده، ماسک را درآورید؛ حلقه‌­های لاستیکی را از پشت گوش­های خود خارج کرده و همزمان مراقب باشید که ماسک به صورت و لباس­‌هایتان برخورد نکند؛ چراکه ممکن است سطح ماسک آلوده باشد.
  • بعد از استفاده، ماسک را سریعا در یک سطح زباله دردار بیندازید.
  • سپس با استفاده از شوینده­‌های پایه الکلی، دست­‌های خود را تمیز کرده و یا در صورت مشخص بودن آلودگی دست‌­ها، آن­‌ها را با آب و صابون را بشویید.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد. در بخش های مختلف سایت روزنه آنلاین بیشتر در مورد کرونا صحبت کرده ایم و توصیه می شود حتما بخوانید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *