چطور لیمو پوست را شفاف و روشن میکند ؟

چطور لیمو پوست را شفاف و روشن میکند ؟

چطور لیمو پوست را شفاف و روشن میکند ؟ : در حقیقت لیمو دارای اثر طبیعی سفید کننده و پاک کننده ای است که سلول های مرده و آسیب دیده پوست را لایه برداری میکند . اسید سیتریک موجود در آب آن , سلول های مرده ای که در اثر آفتاب سوختگی در سطح پوست ایحاد شده را از بین می برد و با برداشتن آن ها , لایه ای درخشان را روی پوست به جای میگذارند. بنابراین به سفید شدن پوست کمک میکند . از سوی دیگر , خاصیت سفید کنندگی آن , ملانین – رنگدانه ای که رنگ پوست را شکل  میدهد را کاهش میدهد .

همچنین لیمو دارای اسید آلفا هیدروکسی است با برداشتن لایه رویی پوست , اثرات آفتاب سوختگی به جای مانده  , روی پوست را از بین می برد . علاوه بر این , اسید آلفا هیدروکسی , پوست را مرطوب و هیدراته حفظ می کند . تابستان که از راه می رسد گرمی را با خود همراه دارد که معضلی بس طاقت فرسا است و هرچه به سمت ماه های داغ تر پیش می رویم , دمای هوا هم همسو با آن بالاتر می رود

تیرگی پوست و درمان آن با لیمو

اصلا فرقی نمیکند که چه میزان نور خورشید به بدن شما می رسد و یا اینکه سعی تان بر این است که بیشتر روز را در داخل خانه بگذرانید اما این شدن گرما و دمای بالای هوا به حدی آزار دهنده است که حتی برای چند لحظه هم که به هر دلیلی از محیط سرپوشیده خانه یا محل کار خارج می شوید , در معرض آفتاب سوختگی قرار می گیرید . در این شرایط رنگ پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه های فرابنفش نور خورشید , رو به تیرگی می رود .

آیا قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای پوست مشکل ساز است یا خیر ؟

اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای پوست مشکل ساز است یا خیر ؟ در واقع قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تولید ملانین در بدن می شود که پوششی تیره رنگ را روی پوست می دهد که به اصطلاح منجر به تیره شدن پوست می شودبا این اوصاف , معضل ما در تابستان دیگر به آلودگی هوا محدود نمی شود , بلکه مشکلی به مشکلات قبلی هم اضافه می شود و آن همین آفتاب سوختگی پوست است .

بسیاری از ما , با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم و سعی مان بر این است که به هر شکل ممکن از آفتاب و نور خورشید فرار کنیم . با تمام این ها , همه به دنبال این هستند که پوستی شاد و درخشان داشته باشند , البته به دور از هر مشکل یا اثر جانبی که امروزه این کار اصلا راحت و ساده نیست هرچند به لحاظ هزینه های بالای درمانی و لوازم آرایشی و بهداشتی گران ,این امکان برای همه وجود ندارد که بتوانند اثرات ناشی از افتاب سوختگی را مداوا کنند , اما باز هم درمان های خانگی در نقش معجزه آفرین خود ظاهر می شوند .

کافی است به قلب خانه , یعنی آشپزخانه بروید و با گزینش یک سری مواد دست به کار شوید و پوست آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی را درمان کنید . یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین روشهای روشن کردن پوست , استفاده از لیمو به ویژه آب آن است . در واقع استفاده از لیمو و آب آن برای روشن کردن رنگ پوست , شیوه ای سنتی بسیار دیرینه و کهن است . اما خود این کار هم به این سادگی نیست و اصول و قواعد خاص خود را دارد

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *